|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مصاحبه روابط عمومی با آقای مهندس سید سجاد قربانی معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای

متن مصاحبه روابط عمومی با آقای مهندس سید سجاد قربانی معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای

   -  آقای مهندس قربانی ، اساس و رویکرد برنامه ریزی های انجام شده برای شرکت تازه تاسیس آب منطقه ای البرز را چه می دانید؟

   -  باسلام خدمت حضرتعالی که به تنهایی زحمت مجموعه فعالیت های روابط عمومی را به عهده دارید وعرض تبریک به مناسبت  فرارسیدن عید سعید فطر.

    بنده قبل از اینکه بخواهم به سوال شما پاسخ دهم باید چند مطلب را عرض کنم

         چگونگی تشکیل شرکت آب منطقه ای البرز

    همانگونه که مطلع هستید این شرکت در نیمه دوم شهریور سال 91 صرفاً - تاکید می کنم صرفاً – با ابلاغ مدیر عامل محترم شرکت جناب آقای مهندس پارسا رسماً تشکیل شد. ( شرکتی که با کمتر از 25 نفر نیرو در امور آب کرج و ساوجبلاغ و بدون داشتن حداقل امکانات اداری، نظیر ساختمان ، ماشین ، تجهیزات مناسب اداری و ... ) با تدابیر انجام  شده و سیاست جذب نیرو از سایر شرکت های آب منطقه ای، ظرف مدت سه ماه، اقدامات اساسی در راستای استقرار شرکت به شرح ذیل انجام گرفت .

    1 –  توسعه سازمانی  

     نکته قابل توجه در تشکیلات سازمانی شرکت ، تشکیل شرکت صرفاً با 90 پست سازمانی بوده که در سطح وزارت نیرو بی نظیر است.

     شرکت در زمان تشکیل، کارش را با 25 نفر نیرو آغاز کرده و با سرعت برای تکمیل چارت تشکیلاتی با در اختیار گرفتن نیروهای کارآمد از سایر شرکت های آب منطقه ای  بصورت مامور و یا انتقال اقدام نموده است.

ازجمله نکاتی که این شرکت را باز نسبت به سایر شرکت ها متمایز می کند، ترکیب نیروهای انسانی آن است که تقریباً از اکثر آب منطقه ای های کشور تشکیل شده است. از جمله مازندران ، تهران ، قم، خراسان شمالی ، قزوین ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، گیلان ، مرکزی ، یزد، سیستان و بلوچستان و همدان.  

    2  –  توسعه کالبدی و تجهیزات

-    ساختمان مرکزی شرکت

-    تجهیز ساختمان امور منابع آب کرج و هشتگرد

-    ایجاد و استقرار امور منابع آب در طالقان

-    ایجاد زیر ساخت های ارتباطی

-    تجهیز شرکت به سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری 

    3 -  توسعه نهادی

-  انجام تفاهم نامه ها ( با شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه تهران، سازمان هواشناسی و ...)

-  استقرار نظام های اداری و سازمانی ( راه اندازی سایت شرکت ، تشکیل کمیته ها و کارگروه ها و ... )

-  تقویت تفکر برنامه ریزی در شرکت و تدوین سند توسعه بخش آب .

     مهمترین مسئله ای که باید به آن اشاره کنم این است که در تمام فعالیت هایی که در بخش اسقرار شرکت انجام پذیرفت بدون اختصاص حتی یک ریال اعتبار بوده و همه هزینه ها از محل اعتبارات داخلی با وصول مطالبات و درآمدهای شرکت انجام پذیرفته است.

     چون عرائضم طولانی شد بطور خلاصه به سوال شما پاسخ می دهم . انشاءالله در فرصت های بعدی مطالب کامل تری بهمراه جزئیات، توسط بنده یا همکاران ارائه خواهد شد.

     نوپا بودن استان البرز و شرکت آب منطقه ای سبب شده است که بخش آب با نگاهی هوشمندانه به تجارب سایر استانها، به سمت حل مسائل و مشکلات خود گام بردارد. و مقوله برنامه ریزی با رویکرد پایداری منابع آب در دستور کار خود قرار دهد.

     واکاوی تجارب سایر استانها و نیاز استان البرز که به لحاظ جغرافیایی و اقلیمی، خاستگاه توسعه و همجواری با سایر استانهای مهم کشور، مدیران بخش آب را به هفت محور اصل مدیریتی سوق داده است.

- ایجاد نظام خودگردان پویا و پایدار تامین منابع مالی

-  توجه به مقوله پایداری اقتصادی بخش آب و برنامه ریزی در جهت آن.

-  ظرفیت سازی سازمانی، انسانی و نهادی در استان و در عرصه آب کشور.

- حفاظت کمی و کیفی از منابع آب کشور.

-  تاثیر گذاری بخش آب بر فرایند توسعه استان با رویکرد محرک توسعه بدون بخش آب بجای ایجاد محدودیت برای توسعه.

-  چابک سازی شرکت با رویکرد اصل 44 و برون سپاری.

-  تقویت تفکر برنامه ریزی در شرکت و ایجاد همگرایی و مشارکت دادن مصرف کنندگان در مدیریت بهره برداری از منابع آب با تدوین سند توسعه بخش آب استان.

        و اما نکته آخر

     خیلی از بزرگان، دنیا و مجموعه آن را به صحنه تئاتر تشبیه می کنند، که هر یک از موجودات، دارای نقشی هستند، بزرگی و کوچکی این نقش اصلاً مهم نیست. مهم این است که هر کس نقش خود را خوب ایفا کند.

 ایفای نقش به صورت خوب و سازنده که از بدنه کارشناسی شرکت آغاز و به دفاتر و معاونت های شرکت ختم می شود، از تفکرات غالب بر شرکت است ولی این را هم باید بدانیم که تعریف یک نقش خوب در آب البرز با سایر شرکت ها ممکن است متفاوت باشد. 

     مانقش خوب شرکت را در:

-   توسعه پایدار.

-   مدیریت بهم پیوسته .

-   ایجاد زمینه مشارکت واقعی مصرف کنندگان در مدیریت بهره برداری از منابع آب.

-  ایجاد همدلی و همگرایی دستگاه های اجرایی و سیاسی استان مرتبط با آب و ... می دانیم.  

 

     انشاءالله اگر عمری باقی بود در فرصت های آینده به این مقوله بیشتر خواهیم پرداخت.

کد خبر: 49
  تاریخ خبر : 1393/05/13
  آخرین به‌روزرسانی : 1393/05/13
 مدير سايت
 22403
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 35
  • بیشترین بازدید همزمان : 533
  • بازدید امروز : 12,208
  • بازدید دیروز : 27,052
  • کل بازدید : 8,246,345
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 17:45:30
  • شناسه IP شما : 18.226.251.68

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : البرز، کرج، مهرشهر، بلوار امام خمینی، رو به روی مصلی، خیابان بوستان، شرکت سهامی آب منطقه ای البرز
  • کدپستی : 3186717598
  • تلفن : 02635770000
  • فاکس : 33340270-026
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :