|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست امام جمعه كرج با مسئولين شركت آب منطقه اي استان البرز

مهندس بهزاد پارسا ، مدير عامل شركت آب منطقه اي استان البرز ديروز در نشست خبري با امام جمعه كرج پيرامون وضعيت آب استان، مواردي را اشاره و بيان داشت

مهندس بهزاد پارسا ، مدير عامل شركت آب منطقه اي استان البرز ديروز در نشست خبري  با امام جمعه كرج پيرامون وضعيت آب استان،  مواردي را اشاره و بيان داشت:

در دشت تهران- كرج 85 سانتي متر افت آب زيرزميني ، در دشت هشتگرد 65 سانتي متر و دشت اشتهارد 69 سانتيمتر را شاهد هستيم .

وي در بحث چاه ها  به 4600 چاه مجاز در سطح استان اشاره كرد كه در بحث شرب و خدمات و سایر مجوز ارائه شده است و افزود: حدود 13  هزار چاه غيرمجاز وجود دارد که بخشی از آنها در قالب چاههای قانون تعیین تکلیف می باشد .

پارسا تاكيد كرد: ميزان حفر چاه در یک دوره  37 ساله 14 برابر و برداشت از آب زيرزميني 5 برابر شده است

مدير عامل شركت آب منطقه اي استان البرز افزود: از سال 86 تا كنون علي رغم افزايش تعداد چاه ها، ميزان سطح برداشت همان مقدار باقي مانده است (به جهت افت سطح آبهای زیرزمینی ) و خاطر نشان ساخت: كنترل چاه هاي غيرمجاز نيازمند فرهنگ سازي در سطح كل استان مي باشد.

وي به طرحي كه در استان شروع شده اشاره كرد كه ايجاد تشكل هاي آب بران (آب هاي زيرزميني) مي باشد  و افزود كه اگر در اين مسير طرح عملياتي شود از اقدامات  موثري است كه در کنترل چاههای غیرمجاز مثمر ثمر خواهد بود و به رودخانه هاي كرج - جاده چالوس و طالقان كه جذابيت گردشگري دارند اشاره كرد و خاطر نشان ساخت: تصرفاتي در حوزه رودخانه ها صورت گرفته كه البته در اين زمينه 3200 واحد آلاينده در حوزه چالوس و كرج و 2500 واحد آلاينده در حوزه رودخانه طالقان وجود دارد و افزود: براي ساماندهي رستوران ها علي الخصوص فاضلاب رستوران ها و سایر واحدها در رودخانه ها اقدامات بازدارنده و طرح هايي در نظر گرفته شده است كه اگر اين طرح ها به نتيجه برسد خسارت كمتري را شاهد خواهيم بود.

پارسا ادامه داد: از برج 10 سال گذشته، استارت تفكيك از آب تهران زده شد و در برج 12 شركت آب  منطقه اي البرز ثبت و بحث هاي بودجه اي و اعتبار به خوبي پيش رفت و  با اينكه در سال آخر دولت بود كارها بحمدا... به سرعت انجام شد.

وي 4 پروژه در حال بررسي ازجمله، 2 نيروگاه و 2 سد را مطرح ساخت و افزود: در بخش نيروگاه ها به وسيله بخش خصوصي، سرمايه گذاري در حال پيشرفت است .

پارسا در انتها به چشم انداز آينده با توجه به تأکیدات استاندار محترم استان و معاونین ایشان در خصوص ارائه راهکارهای توسعه استان تحت عنوان سند توسعه استان در حوزه آب اشاره كرد كه در خردادماه سال 92 نهايي مي شود.

وي در اثناي كلام ، شوراي فرهنگي كه در شركت ايجاد شده را از جمله كاراكترهاي مهم در اين مسير دانست و افزود همه معاونين، عضو اين شورا مي باشند و خاطر نشان ساخت: طرحي به نام طرح داناب، كه طرح نجات آب براي نوجوانان و دانش آموزان است پيش بيني شده است كه فاز اول آن شروع شده و فاز دوم آن در ماه آينده آغاز خواهد شد و ادامه داد: كه در اين زمينه نيز فرهنگ سازي لازمه پيشبرد در اين مسير مي باشد.

در پايان ، امام جمعه كرج نيز با يادآوري حفر اولين قنات توسط حضرت علي (ع) اين ابداع را تحولي در عالم خلقت دانست كه آب از مناطق قنات دار به سمت مناطق بدون قنات انتقال مي يابد.

وي اهميت آن را حفظ آب و منافع و مسائل مربوط به آب دانست و افزود: ما به عنوان شيعه اميرالمومنين بايد پيروي از اين انديشه داشته باشيم.

امام جمعه كرج به هدر رفت آب در سيستم دولت و مسئولين و حكومت اشاره داشت و عنوان كرد درصد اسراف مردم يقينا كمتراز حكومت مي باشد و در بخش اسراف ابتدا مسئولين بايد انديشه اي واقعه بينانه داشته باشند و به دو روش مصرف آب در بخش تفكيك آب شر ب از آب شستشو اشاره كرد و خاطر نشان ساخت در شهر طراحي بايد انجام شود تا به سمت اين دو هدف مهم پيش برويم و افزود: در حقيقت كسي مالك آب نيست و بايد در مصرف آب تمهيدات مثبتي انديشيده شود و تاكيد كرد كه آموزش عمومي و تذكر از جمله عوامل موثر در اين مسير ميباشد كه با كمك صدا و سيما و رسانه هاي جمعي ميسر مي شود .

وي نماز جمعه را نيز كه با جمعيتي بيش از 5 هزار نفري برگزار مي شود از فرصت هاي مناسب براي اطلاع رساني حفظ منابع آبي عنوان كردو خاطر نشان ساخت: خانواده ها نيز در اين مسير از عوامل موثر مي باشند كه هر نهاد و سازماني بايد به بحث خانواده ها و هدفمند و نظامند بودن اين مسئله اهميت دهد و با يك چشم انداز و افق چند ساله به سمت كارهاي فرهنگي حركت كند.

کد خبر: 24
  تاریخ خبر : 1392/09/26
 مدير سايت
 18020
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 36
  • بیشترین بازدید همزمان : 533
  • بازدید امروز : 4,805
  • بازدید دیروز : 30,335
  • کل بازدید : 8,269,277
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 17:45:30
  • شناسه IP شما : 3.147.73.35

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : البرز، کرج، مهرشهر، بلوار امام خمینی، رو به روی مصلی، خیابان بوستان، شرکت سهامی آب منطقه ای البرز
  • کدپستی : 3186717598
  • تلفن : 02635770000
  • فاکس : 33340270-026
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :