اهم وظایف مدیریت روابط عمومی:
- برنامه ریزی و هماهنگی برای انعکاس اهداف، سیاستها، فعالیت ها، برنامه ها و کارکردها و مواضع شرکت به مخاطبان
- ایجاد هماهنگی در برگزاری مراسم، سمینارها، بازدیدها، جشنها و اعیاد و مناسبت ها در زمینه ترتیب مکان مناسب و امکانات سمعی و بصری و پذیرایی مناسب با همکاری امور خدمات عمومی
- برنامه ریزی، تهیه و تدوین تقویم ارتباطات، بازدیدها، مراسم و نمایشگاه ها
- تهیه و تدوین برنامه مصاحبه مسئولان شرکت با مطبوعات و رسانه ها
- برنامه ریزی و هماهنگی ایجاد ارتباط با مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
- بهره برداری از اخبار و اطلاعات منتشره داخلی از طریق رسانه های ارتباط جمعی و سنجش افکار نسبت به فعالیتهای شرکت و تهیه گزارشات تحلیلی
- تهیه و ارائه گزارش، بولتن خبری، تهیه ماکت، فیلم، عکس و پوستر در رابطه با فعالیت جمعی شرکت و همکاری در تدوین کارنامه عملکرد شرکت
- برنامه ریزی و نظارت بر تهیه، تدارک، اشتراک و توزیع نشریات تخصصی و ارسال آگهی ها و اطلاعیه ها برای رسانه ها
- برنامه ریزی و نظارت بر پوشش تبلیغات ساختمانها، طرح های توسعه منابع آب و سایر مکان های مربوطه
- برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای بازدیدهای عمومی از طرح ها و فعالیتهای شرکت
- انجام هماهنگی و نظارت در مدیریت نمایشگاه ها در داخل و خارج شرکت با همکاری و مشارکت واحدها و مراکز ذیربط
- برنامه ریزی و هماهنگی در فرهنگ سازی و ارتقاء بینش و آگاهی های عمومی در زمینه مصرف بهینه آب و آلودگی منابع آبی