اهم وظایف مدیریت هیأت مدیره و مدیرعامل:
- تنظیم دستور کار و گزارشات جلسات هیأت مدیره و ابلاغ مصوبات به واحدها و پیگیری تا حصول نتیجه
- بررسی و کنترل پیشنهادات و گزارشات ارسالی به هیأت مدیره از نظر رعایت قوانین و مقررات و آییننامهها و مصوبات هیأت مدیره
- پیگیری و نظارت بر انجام امور مربوط به مدیریت هیأت مدیره و مدیرعامل و اجرای روشهای اجرایی، دستورالعملها و سایر اسناد بالا دستی ابلاغی
- اجرای خط مشیها و سیاستهای اجرایی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در راستای اهداف و سیاستهای شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزارت نیرو
- انجام اقدامات لازم جهت عملیاتی نمودن مفاد نظامنامههای بازرسی و مدیریت عملکرد و دستورالعملهای اجرائی مربوطه
- برقراری تعامل و ارتباط سازنده (با هماهنگی این مدیریت و مدیرعامل شرکت) با سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای نظارتی
- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها و کارکنان شرکت و ارائه گزارش میزان رضایتمندی مراجعین از عملکرد پرسنل شرکت و واحدهای مربوطه و ارائه به مقام مافوق
- دریافت شکایات حضوری و مکتوب (از مبادی مختلف) و پیگیری پاسخها از واحدها، بررسی و اعلام به شاکیان
- تبیین و شناسائی گلوگاههای فساد، نقاط آسیب پذیر و انحرافات، مطابق با نظامنامه بازرسی و ارائه راهکارهای اجرائی به شرکت مادر
- استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در سه سطح (سازمان، مدیران و کارکنان) بر اساس فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرای آئیننامه ها و دستورالعملهای مربوطه
- پیگیری و استقرار نظام پاسخگوئی با راه اندازی سیستم سامد و میز خدمت با هماهنگی مقام مافوق
- ارزیابی عملکردها در قالب مدلها و استانداردهای مختلف (EFQM، ارزیابی استانداری، ارزیابی وزارت نیرو و جشنواره شهید رجایی)
اهم وظایف مدیریت حراست:
- نظارت بر اجرای آییننامهها و دستورالعملهای مصوب حفاظت کارمندان، حفاظت فیزیکی، اسناد و مدارک
- انجام خدمات مشورتی مورد لزوم مقام مدیریت عامل، دفاتر و مراجع ذیصلاح در زمینههای حفاظت کارمندان، حفاظت فیزیکی، حفاظت اسناد و مدارک، حفاظت دادهها اطلاعات رایانهای و سایر موارد حفاظتی و امنیتی مرتبط
- ایجاد ارتباط و هماهنگی با واحدهای درون سازمانی و سازمانها و نهادهای محلی و مراجع ذیصلاح جهت انجام امور حراستی شرکت بر اساس دستورالعملهای مربوطه
- همکاری در اجرای طرحهای پیشگیری و برقراری تعامل با واحد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در جهت مقابله با سوانح طبیعی و غیرطبیعی
- انجام فعالیتهای دبیرخانه اسناد محرمانه و طبقهبندی شده
- تحقیق، بررسی گزارشها و نامههای رسیده به حراست و ارسال نتایج به مراجع ذیربط
- تهیه طرحهای نظارتی و نظارت بر اجرای آنها جهت کلیه تأسیسات در مواقع عادی و اضطراری
- تعیین طبقهبندی حفاظتی فایلهای اطلاعات، پیگیری اجرای مقررات، دستورالعملهای حفاظتی و امنیتی، تولید، نگهداری، گردش، دسترسی، تکثیر، امحاء اسناد و فایلهای اطلاعات
- نظارت بر اجرای ضوابط امنیتی مربوط به ورود و خروج تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری از ساختمانها و اماکن
- تعیین ضوابط کلی حفاظتی مرتبط به موقعیت مکانی سیستمهای سختافزاری اصلی شرکت و کنترل تردد به آن مکانها
- نظارت در خصوص برقراری و یا مسدود نمودن پورتهای فیزیکی و منطقی ورودی و خروجی سیستمها توسط واحد فنآوری اطلاعات شرکت
- نظارت بر رعایت ملاحظات حفاظتی و امنیتی در خصوص نصب و توسعه شبکههای موجود در شرکت و اجرا و بررسی دورهای امکان نفوذ و آسیبپذیری حفاظتی و امنیتی سیستمهای موجود و پیگیری رفع نواقص احتمالی توسط واحد فنآوری اطلاعات شرکت
اهم وظایف مدیریت حقوقی:
- برنامه ریزی و انجام امور مربوط به طرح و تعقیب دعاوی شرکت علیه اشخاص حقیقی و حقوقی و دفاع از دعاوی مطروحه در کلیه مراحل قضایی
- برنامه ریزی و هماهنگی جهت تملک و خرید اراضی در محدوده طرحهای عمرانی
- برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت ثبت مالکیت شرکت بر بستر و حریم رودخانهها و سواحل
- برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت به منظور ساماندهی داراییهای غیرمنقول و مایملک شرکت، تهیه و ارائه گزارشات ادواری با هدف بهرهبرداری و استفاده موثر از آنها
- تحلیل و ارزیابی عملکرد قوانین جاری آب و بررسی تطبیقی قوانین جاری با حقوق عرفی مربوط به حقابهداران و بهرهبرداری کنندگان از منابع آبهای داخلی و ارائه پیشنهادات اصلاحی به مراجع ذیربط
- شرکت در جلسات رسیدگی دادگاهها و هیأتهای تشخیص و حل اختلاف ادارات کار و کمیسیونهای ذیربط
- انجام حمایتهای قضایی از مسئولین و کارکنان شرکت در انجام مسئولیتهای شرکت و ارائه مشاوره و پشتیبانی حقوقی واحدهای شرکت
- نظارت بر رسیدگی شکایات مردمی با هماهنگی حوزههای ذیربط و پیگیریهای لازم نسبت به دعاوی مطروحه توسط اشخاص به منظور صیانت از حقوق شرکت
- برقراری ارتباط با مشاور حقوقی و وکیل دعاوی شرکت و تنظیم مشترک برنامه دعاوی به منظور حصول نتیجه مطلوب و مؤثر
- تهیه و تدوین گزارش تحلیلی از مجموعه عملکرد سالانه در زمینههای تملک اراضی، دعاوی، املاک و سایر کارکردهای مرتبط با وظایف و مأموریتهای اصلی واحد حقوقی
- برنامهریزی و هماهنگی برای تشکیل آرشیو قوانین جهت دسترسی کارشناسان و واحدهای سازمانی به قوانین و مقررات و آییننامهها و مصوبات مربوط به صنعت آب و سایر موضوعات مرتبط
- بررسی، بازبینی و اعلام نظر حقوقی در خصوص کلیه قراردادهای مورد انعقاد واحدهای درونسازمانی با شخصیتهای حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با شرکت
اهم وظایف مدیریت قراردادها:
- نظارت بر تعیین تکلیف قطعی قراردادهای مشاورهای و شرکت در جلسات مربوط
- نظارت بر انجام امور قراردادی طرحها و ایجاد ارتباط و هماهنگیهای لازم با مجریان طرحهای عمرانی
- انجام اقدامات لازم در جهت انتخاب مشاور برای مطالعه و اجرای طرحهای عمرانی و تنظیم قراردادها بر اساس ضوابط و بخشنامهها و سایر قوانین و مقررات موضوعه
- تأیید حقالزحمه پیشنهادی مشاورین بر اساس ضوابط و تعرفههای قانونی و تعیین درصد حقالزحمه قطعی طبق ضوابط و برآوردهای مصوب
- برنامهریزی در خصوص انتخاب پیمانکار با هماهنگی مدیران طرحها و واحدهای سازمانی بر اساس قوانین و مقررات و بخشنامهها و ضوابط مورد عمل
- بررسی ادعاهای پیمانکاران و مشاورین و تهیه پاسخ لازم با هماهنگی مدیران طرحها با در نظر گرفتن مفاد قراردادها و ضوابط مورد عمل
- برنامهریزی و پیگیری مستمر جهت سادهسازی و بهینه نمودن طرحهای توسعه منابع آب مطالعاتی و اجرایی به منظور کاهش زمانبندی و هزینهها و با رعایت استانداردها و حفظ اهداف اصلی طرح
- بررسی و رسیدگی به صورت وضعیتها و تطبیق و تنظیم مجوزهای پرداخت بر اساس مفاد قراردادها و ضوابط مورد عمل
- برنامهریزی و انجام اقدامات لازم به منظور رسیدگی به تأخیرات مجاز و غیرمجاز و صدور هرگونه اخطار به مشاورین و پیمانکاران بر اساس مفاد قراردادها و ضوابط مورد عمل
- تسویه حساب نهایی با مشاورین و پیمانکاران طبق مطالعات تصویبی و صورت وضعیتهای قطعی با هماهنگی مدیران طرحها و واحدهای مربوط
- نظارت بر پیشرفت عملیات طرحهای سرمایهگذاری شده و انجام هماهنگیهای لازم و تهیه گزارشات مدیریتی
- بررسی، اصلاح و تأیید تغییرات در حین اجرای طرحهای تأمین یا توسعه آب
اهم وظایف مدیریت روابط عمومی:
- برنامهریزی و هماهنگی برای انعکاس اهداف، سیاستها، فعالیتها، برنامهها و کارکردها و مواضع شرکت به مخاطبان
- ایجاد هماهنگی در برگزاری مراسم، سمینارها، بازدیدها، جشنها و اعیاد و مناسبتها در زمینه ترتیب مکان مناسب و امکانات سمعی و بصری و پذیرایی مناسب با همکاری امور خدمات عمومی
- برنامهریزی، تهیه و تدوین تقویم ارتباطات، بازدیدها، مراسم و نمایشگاهها
- تهیه و تدوین برنامه مصاحبه مسئولان شرکت با مطبوعات و رسانهها
- برنامهریزی و هماهنگی ایجاد ارتباط با مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
- بهرهبرداری از اخبار و اطلاعات منتشره داخلی از طریق رسانههای ارتباط جمعی و سنجش افکار نسبت به فعالیتهای شرکت و تهیه گزارشات تحلیلی
- تهیه و ارائه گزارش، بولتن خبری، تهیه ماکت، فیلم، عکس و پوستر در رابطه با فعالیت جمعی شرکت و همکاری در تدوین کارنامه عملکرد شرکت
- برنامهریزی و نظارت بر تهیه، تدارک، اشتراک و توزیع نشریات تخصصی و ارسال آگهیها و اطلاعیهها برای رسانهها
- برنامهریزی و نظارت بر پوشش تبلیغات ساختمانها، طرحهای توسعه منابع آب و سایر مکاهای مربوطه
- برنامهریزی و نظارت بر حسن اجرای بازدیدهای عمومی از طرحها و فعالیتهای شرکت
- انجام هماهنگی و نظارت در مدیریت نمایشگاهها در داخل و خارج شرکت با همکاری و مشارکت واحدها و مراکز ذیربط
- برنامهریزی و هماهنگی در فرهنگسازی و ارتقاء بینش و آگاهیهای عمومی در زمینه مصرف بهینه آب و آلودگی منابع آبی
اهم وظایف مدیریت مطالعات پایه منابع آب:
- هماهنگی و حفظ ارتباط با دفاتر ذیربط وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و دریافت سیاستها و برنامههای کلی مطالعات پایه منابع آب و انجام همکاریهای لازم
- پایش کمی و کیفی منابع آب سطحی و زیرزمینی در محل ایستگاههای سنجش منابع آب و ارسال به واحدهای ذیربط شرکت مدیریت منابع آب ایران جهت کنترل فنی بر اساس فرآیند انجام کار، جمعآوری، انتقال، ثبت و تجزیه تحلیل آمار و اطلاعات
- انجام آماربرداری سراسری از منابع و مصارف آب سطحی و زیرزمینی بر اساس سیاستهای کلی حوزه ستادی و دستورالعملهای مربوطه
- برنامهریزی برای انجام مطالعات لازم به منظور شناخت کمیت و کیفیت آب در محدودههای مطالعاتی و انجام بررسیهای اکتشافی
- بهنگام سازی بانک اطلاعات پایه منابع آب با رعایت خط مشیهای ابلاغ شده از سوی حوزه ستادی
- برنامهریزی جهت تهیه و بهنگام سازی بیلان آب در محدودههای مطالعاتی به منظور ارائه به مراجع ذیصلاح
- همکاری و هماهنگی با واحدهای ذیربط جهت پیاده کردن سیستم GIS
- تهیه گزارش پیشنهاد تعیین سقف تخصیص آب از منابع آب و ابلاغ مصوبات و دستورالعملهای مربوط به واحدهای منابع آب شهرستانها بر اساس فرآیندهای مصوب
- تدوین دستورالعملهای اجرایی انجام مطالعات پایه منابع آب از طریق رهنمودهای اخذ شده از ستاد وزارت نیرو و ابلاغ جهت اجرا در واحدهای منابع آب شهرستانها
- ارائه گزارشات تحلیلی وضعیت منابع آب در محدودههای مطالعاتی بر اساس فرآیندهای مصوب
- بررسی پیشنهادات معاونتهای حفاظت و بهرهبرداری و طرح و توسعه در بهینه نمودن و توسعه ایستگاههای اندازهگیری
- ارتباط با سازمان هواشناسی و تعامل با آنها جهت حذف ایستگاههای موازی
اهم وظایف مدیریت فنی آب:
- بررسی فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی و اظهارنظر در مورد گزارشات نهایی مراحل مختلف مطالعات کلیه
طرحهای توسعه منابع آب (طرحهای زودبازده و غیر زودبازده) به منظور تصویب و انتخاب گزینه برتر
- تشکیل کمیته فنی بررسی و تصویب طرحهای مطالعاتی با بکارگیری کارشناسان ذیصلاح و مورد تأیید واحد فنی شرکت
- ارائه خدمات فنی به دفاتر تخصصی شرکت
- کنترل و بررسی مطالعات مهندسی ارزش طرحهای اجرائی
- رتبهبندی مشاورین از حیث توان فنی
- فراهم آوردن بسترهای لازم برای راهبری مطالعات طرحهای توسعه منابع آب
- ایجاد بانک اطلاعاتی از آخرین وضعیت مطالعات طرحها و روند بررسیهای صورت گرفته
- بررسی و تصویب مطالعات علاجبخشی طرحهای توسعه منابع آب
- جمعآوری کلیه دستورالعملها، روشها، مقررات و بخشنامهها و مصوبات در رابطه با مشاورین و پیمانکاران
- بررسی قراردادهای خدمات مهندسی طرحهای توسعه منابع آب شامل موافقتنامه، شرایط عمومی قرارداد و ...
- انجام بازدید فنی از طرحها و تشکیل پانلهای تخصصی لازم
- پیگیری و دریافت مصوبات مربوط به طرحهای توسعه منابع آب شامل طرحهای کوچک و زودبازده که طبق بخشنامه تصویب آنها در اختیار شرکت میباشد و ارسال مراتب تصویب به شرکت مدیریت منابع آب ایران برای تأیید نهایی مطابق با آییننامه بررسی و تصویب طرحها
اهم وظایف معاونت حفاظت و بهرهبرداری:
- برنامهریزی فعالیتهای بهرهبرداری و حفاظت کمی و کیفی از منابع آبهای زیرزمینی و سطحی
- نظارت بر تهیه برنامهها و نظامهای بهرهبرداری و حفاظت از منابع آب، تأسیسات آبی و پیگیری اجرای برنامهها و دستورالعملها
- برنامهریزی و نظارت عالیه بر بهرهبرداری، نگهداری، کنترل ایمنی و مدیریت بهینه تأسیسات آبی واگذار شده به بخش خصوصی
- هماهنگی و نظارت عالیه بر بهرهبرداری، نگهداری و مدیریت بهینه تأسیسات انتقال و توزیع آب
- هماهنگی و نظارت بر تهیه و تدوین و طراحی و اجرای برنامههای حفاظت و مهندسی رودخانهها، سواحل و تعیین بستر و حریم رودخانهها و تالابها
- هماهنگی و نظارت بر تهیه و تدوین سیستم امور مشترکین و وصول آببها و حق اشتراک و نظارت و ارزیابی عملکرد آن
- نظارت بر اجرای صحیح قانون توزیع عادلانه آب و سایر قوانین و مقررات و آئیننامهها
- هدایت، راهبری و نظارت بر اجرای طرحهای تعادل بخشی سفرههای آب زیرزمینی در چارچوب موافقتنامههای ذیربط
- ایجاد سیستم مکانیزه بانک اطلاعاتی مشترکین مصارف مختلف، به روزرسانی مستمر آن و ارائه گزارشات لازم به شرکت مدیریت منابع آب ایران
- بررسی درخواست متقاضیان پروانههای حفر چاههای عمیق و نیمه عمیق و نیز مجوزهای پمپاژ از منابع سطحی با توجه به قوانین و مقررات جاری و دستورالعملها و بخشنامههای وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و ارجاع آن به کارشناسان ذیربط با هماهنگی مدیر حفاظت منابع آب
- تأیید پروانههای کفشکنی، لایروبی چاهها (به استثنای پروانههای حفر، اولین پروانه بهرهبرداری، پروانه تغییر محل چاهها در مناطق ممنوعه و پروانه حفر قنات) و مجوزهای مربوطه با هماهنگی معاونت حفاظت و بهرهبرداری
- نظارت مستمر بر عملکرد شرکتهای حفاری و بررسی موارد تخلف شرکتهای مذکور به منظور اعلام به مراجع قضایی و وزارت نیرو جهت اقدام مقتضی
اهم وظایف مدیریت حفاظت و بهرهبرداری از منابع آب:
- تهیه و اجرای برنامههای حفاظت کمی و کیفی بهرهبرداری از منابع آب زیرزمینی و سطحی
- برنامهریزی، هماهنگی، تهیه و تدوین نظام بهرهبرداری و نگهداری از تأسیسات آبی و منابع آب سطحی
- اجرای دقیق قانون توزیع عادلانه آب و سایر موارد قانونی ابلاغی در حوزه حفاظت و بهرهبرداری از منابع آب (زیرزمینی و سطحی)
- راهبری، هدایت و نظارت بر فعالیت تشکلهای آببران در مراحل بهرهبرداری از شبکهها
- تهیه دستورالعمل و آییننامههای اجرایی و ابلاغ به واحدهای منابع آب شهرستانها در رابطه با وظایف مرتبط
- نظارت بر صلاحیت و فعالیت شرکتهای حفاری و صدور مجوزهای لازم
- رسیدگی به شکایات واصله از عملکرد واحدهای منابع آب شهرستانها
- تهیه برنامه عملیاتی وظایف و فعالیتهای مدیریت حفاظت و بهرهبرداری از منابع آب بر اساس جهتگیریها و خط مشیهای کلان شرکت و نظارت بر اجرای آن
- هماهنگی و کنترل واحدهای منابع آب شهرستانها در امور حفاظت و بهرهبرداری از منابع آب بر اساس ضوابط فنی و مفاد قانونی مرتبط
- برنامهریزی در خصوص شناسایی چاههای بدون پروانه بر اساس دستورالعملهای ابلاغی
- پیگیری وضعیت چاههای غیرمجاز، انسداد آنها و جلوگیری از حفاری جدید و تغییرات غیرمجاز در ابعاد و منصوبات چاهها
- برقراری ارتباط و تعامل با واحد روابط عمومی شرکت در خصوص اطلاعرسانی و آگاهیرسانی به مردم در رابطه با موضوعات مربوط به مسائل آب و بهرهبرداری از منابع آب زیرزمینی و سطحی
اهم وظایف مدیریت بهرهبرداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی:
- برنامهریزی، هماهنگی، نظارت و اجرای امور مربوط به نگهداری و بهرهبرداری بهینه از سدها و تأسیسات وابسته
- برنامهریزی و انجام مطالعات به منظور بازنگری دستورالعملها و بهبود روشهای بهرهبرداری و نگهداری و کنترل ایمنی جهت دسترسی به حداکثر استفاده از سرمایهگذاریهای انجام شده در تأسیسات مروبط به سدها و افزایش راندمان و طول عمر مفید آنها
- نظارت بر تنظیم و اجرای برنامههای آبگیری و تخلیه دریاچه با توجه به میزان آب ورودی و خروجی
- برنامهریزی، نظارت و هماهنگی لازم در امور رفتارسنجی، کنترل پایداری، ایمنی، پایش کیفی و زیست محیطی سدها و مخازن مربوط
- دریافت اطلاعات ذخیره برقی در حوزه آبریز سدها و پیشبینی میزان آب ورودی به دریاچه سدها
- برنامهریزی و نظارت بر عملیات بهرهبرداری و نگهداری از تأسیسات سد و نیروگاه از قبیل عملیات تخلیه رسوب و لایروبی، پایداری سد طبق اصول، ضوابط و دستورالعملهای فنی و پیگیری حسن اجرای عملیات مذکور
- دریافت آمار و اطلاعات مربوط به میزان نزولات جوی، اندازهگیری دبی رودخانههای منطقه از مدیریت مطالعات پایه منابع آب
- برنامهریزی و نظارت سالانه در مورد استفاده از خدمات مؤسسات فنی در زمینه منحنیهای تراز کف دریاچه سد و سایر خدمات مربوط به تأسیسات سدها
- انجام هماهنگی لازم در تهیه، مبادله و اجرای موافقتنامههای تعمیر و نگهداری سالانه از منابع جاری و عمومی و ارائه جداول پیشرفت کار به مراجع بالادستی
- نظارت بر اجرای موافقتنامههای تعمیر و نگهداری و انجام بررسی و تحلیلهای لازم به منظور بهینهسازی امور بهرهبرداری و تعمیرات سدها و شبکهها
- برنامهریزی بهرهبرداری از مخازن سدها در شرایط اقلیمی مختلف (خشکسالی، نرمال، ترسالی)
- مدیریت رسوب مخازن سدها و هماهنگی لازم با جهاد کشاورزی در مدیریت حوضه
اهم وظایف مدیریت رودخانهها و سواحل:
- ایجاد هماهنگی لازم با معاونت حفاظت و بهرهبرداری و امور مشترکین و ارتباط با مراجع ذیربط به منظور اخذ سیاستهای کلان بخش حفاظت منابع آبهای سطحی و مهندسی رودخانهها و سواحل
- انعکاس سیاستهای کلان وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب به واحدهای منابع آب شهرستانها و ارائه پیشنهادات اصلاح و تکمیل قوانین و مقررات و آییننامهها و دستورالعملها به شرکت مادر و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و دستورالعملهای مربوطه
- برنامهریزی انجام فعالیتهای تعیین، اعلام و علامتگذاری بستر و حریم رودخانهها، سو.احل و تالابها و انعکاس آن به واحد حقوقی شرکت جهت انجام اقدامات ثبتی و قانونی مربوطه
- نظارت بر بهرهداری از شن و ماسه بستر و حریم رودخانهها و تهیه دستورالعملهای مربوط
- بررسی و اعلام نظر کارشناسی به استعلامات مراجع استانی، مرتبط با مسائل مهندسی رودخانهها، سواحل، و تالابها
- برنامهریزی و ارائه پیشنهاد خط مشی به منظور هماهنگی با سایر ارگانها در ارتباط با مسائل بستر و حریم رودخانهها، سواحل و تالابها و کنترل سیلاب
- نظارت و ارزیابی عملکرد واحدهای منابع آب شهرستانها در خصوص حفاظت، مهندسی رودخانهها سواحل و تالابها، کنترل سیلاب با پشتیبانی کارشناسی آنان
- برنامهریزی انجام مطالعات پتانسیلیابی برداشت مصالح رودخانهها
- مشارکت مناسب در تهیه، ساماندهی، و بروزرسانی بانکهای اطلاعاتی مورد نیاز
- ارائه به موقع گزارشات فوری و تحلیلی مرتبط با سیلابهای رخ داده
- نظارت بر فعالیت گروههای گشت و بازرسی در حفاظت از بستر و حریم رودخانهها، سواحل و تالابها
- نظارت و پیگیری اجرای تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب در آزادسازی و رفع تصرفات موجود در بستر و حریم رودخانهها
اهم وظایف مدیریت محیط زیست و کیفیت منابع آب:
- انجام اقدامات لازم جهت تعیین ظرفیت پذیرش آلودگی منابع آب، با الویت منابع آب شرب و اقدام به حساسسازی سازمانهای ذیربط و همکاری به منظور رفع آلودگیها
- شناسایی واحدها و مراکز آلودهکننده منابع آب سطحی، زیرزمینی، مخازن سدها و مراکز تخلیهکننده فاضلاب با آلایندگی بیش از حد مجاز استاندارد ملی، پیگیری جهت انجام اقدامات کنترلی، همکاری و هماهنگی با ارگانهای ذیربط در خصوص شناسایی مراکز آلاینده و انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه و ارائه گزارشات لازمه به ستاد
- برنامهریزی و نظارت بر نحوه استقرار، توسعه تجهیزات ایستگاههای پایش (خودکار و غیرخودکار) و ساماندهی آزمایشگاههای کنترل کیفی آلودهکنندههای منابع آب
- تعریف برنامهها و طرحهای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت مرتبط با حفاظت از محیط زیست و کیفیت منابع آب
- ارائه پیشنهادات لازم با همکاری واحدهای حفاظت و مطالعات منابع آب به منظور جلوگیری از هجوم و تداخل آبهای شور به منابع آب سطحی و زیرزمینی شیرین
- برنامهریزی، کنترل کیفیت و اقدام در خصوص نظارت بر نحوه تخلیه، بازچرخانی و بهرهبرداری از پساب کاربریهای مختلف از جمله تصفیهخانههای فاضلاب شهری، صنعتی و سیستمهای دفع روانآبهای سطحی به منابع آب
- برنامهریزی و اقدام در خصوص تدوین و اجرای برنامههای آگاهیرسانی در زمینه حفاظت از محیط زیست و کیفیت منابع آب و جلوگیری از آلودگی آب برای مخاطبین ذیربط
- پیگیری و ایجاد تمهیدات لازم برای ایجاد سیستم یکپارچه اطلاعات کیفی منابع آب و مکانیزه نمودن آن و تهیه گزارشات حفاظت کیفی از طریق پردازش مکانیزه دادهها
- کنترل نحوه تعیین حریمهای کیفی منابع آب سطحی و زیرزمینی در سطح حوزه عملکرد شرکت در قالب دستورالعملهای ابلاغی و انجام هماهنگیهای لازم در این زمینه
- تدوین و عملیاتی نمودن الگوهای مناسب در زمینه حفاطت از محیط زیست و کیفیت منابع آب تحت پوشش در چارچوب ضوابط و دستورالعملهای ابلاغی حوزه ستادی
- اعمال دیدگاههای حفاظت از کیفیت منابع آب در تخصیص و ساماندهی استقرار کاربریهای مختلف با عنایت به حساسیت و آسیبپذیری منابع آب
- بررسی وضعیت کیفیت و آلودگی منابع آب و ارائه گزارشات حفاظت کیفی با توجه به پردازش مکانیزه دادههای مربوط به پارامترهای کیفی و آلودگی منابع آب به صورت دورهای به ستاد
اهم وظایف معاونت طرح و توسعه:
- بکارگیری و هدایت کلیه عوامل درونسازمانی و برونسازمانی در مطالعه و اجرای طرحهای توسعه منابع آب به منظور دسترسی به اهداف و برنامهها در چارچوب سیاستها و اولویتهای تعیین شده
- برنامهریزی و اجرای طرحهای توسعه منابع آب با هماهنگی واحدهای ذیربط و نظارت بر کلیه مراحل مطالعه و اجرا
- برنامهریزی و هماهنگی و تعیین مشخصات و سیمای طرحها و ارزیابی زمینههای جلب مشارکت تشکلهای مردمی در احداث طرحهای عمرانی و سرمایهگذاریها
- انجام مطالعات و بررسیهای زیستمحیطی، اجتماعی و تدوین نظامهای بهرهبرداری و مستندسازی طرحهای عمرانی در کلیه مراحل مطالعه و اجرای طرح
- اعلام برنامههای مطالعاتی و اجرائی و مشخصات فنی و انجام عملیات مورد نظر طرحهای عمرانی به معاونت برنامهریزی شرکت
- همکاری با مدیریت برنامهریزی و بررسیهای اقتصادی در تهیه و تنظیم برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت و پیشبینی برنامههای زمانی مطالعات و عملیات اجرائی طرحهای عمرانی
- برنامهریزی و هماهنگی با معاونت بهرهبرداری در طول دوره تضمین و تحویل موقت و انجام هماهنگیهای لازم به منظور بهرهبرداری بهینه از طرحهای عمرانی
- تهیه و تدوین گزارشات تحلیلی ادواری و سایر گزارشات مدیریتی از وضعیت طرحهای عمرانی و ارائه پیشنهادات ضروری به مقام مافوق
- نظارت بر تهیه و اجرای طرحهای مهندسی رودخانه، ساماندهی سواحل دریاها و دریاچهها و تغذیه مصنوعی
- ایجاد بانک اطلاعاتی و مکانیزه نمودن کلیه طرحهای عمرانی اعم از مطالعاتی و اجرائی
- تهیه و تدوین گزارشات تحلیلی ادواری از وضعیت طرحهای عمرانی ملی و استانی در دست اجرا و ارائه پیشنهادات اصلاحی جهت افزایش کارایی
- ارزیابی مشاورین فنی و پیمانکاران و ارائه نتایج به مدیریت واحد قراردادها
اهم وظایف مدیریت طرحهای توسعه منابع آبی:
- برنامهریزی و اجرای انجام کلیه عملیات مدیریت پروژههای در دست اجرا و اعمال نظارتهای لازم
- همکاری و هماهنگی مستمر با واحدهای بهرهبرداری در طول دوره تضمین و تحویل موقت پروژهها
- هماهنگی جهت تحویل موقت و قطعی پروژههای حوزه طرح و توسعه و تأیید طرحها
- همکاری در انجام امور انتخاب مشاورین و پیمانکاران، تهیه شرح خدمات، بررسی و رسیدگی و تصویب صورت وضعیتها، تعیین صلاحیت و انتخاب مجری، کنترل و برآورد هزینهها و سایر موارد با رعایت قوانین و مقررات
- همکاری در انجام مطالعات و بررسیهای "مهندسی ارزش" در خصوص پروژهها
- برنامهریزی و اجرای مصوبات کمیتههای تخصصی و ویژه پروژهها در حوزه طرح و توسعه و اعمال نظارتهای لازم
- اجرای عملیات پروژهها و انجام امور تنظیم موافقتنامهها و امور بودجه بر اساس مطالعات انجام شده
- تهیه و تدوین گزارشات تحلیلی از وضعیت پروژههای در دست اجرا و ارائه پیشنهادات اصلاحی
- همکاری در جهت سادهسازی و بهینه نمودن پروژههای مطالعاتی و اجرایی به منظور کاهش زمانبندی و هزینهها با رعایت استانداردها و حفظ اهداف اصلی طرح
- تهیه و اجرای طرحهای مهندسی رودخانهها، دریاچهها و تغذیه مصنوعی
- ساماندهی و نظارت بر اعمال نظرات کمیته فنی ذیصلاح در تصویب طرحها و اقدام لازم جهت تصویب مراحل مختلف مطالعاتی طرحها
- ارتباط و تعامل با واحد مشارکتهای مردمی در راستای جلب سرمایهگذاری مردمی
اهم وظایف مدیریت مشارکتهای مردمی و طرحهای زودبازده:
- شناسایی و پیگیری تهیه مشخصات طرحهای قابل اجرای مشمول مشارکت مردمی و ارائه به بانک و کمیته مشترک مرکز
- نظارت و اعلام نظر در مورد نحوه بررسی و ارزیابی اولیه زمینههای سرمایهگذاری و مشارکت مردمی در طرحهای استانی و ملی و انعقاد قرارداد بانکی با ذینفعان
- برنامهریزی و نظارت بر انجام امور تشکیل و تکمیل پروندههای بانکی طرحها و تکمیل مدارک مورد نیاز بانک عامل
- هماهنگی و پیگیری لازم در تشکیل تشکلهای مردمی (تعاونیهای آببران) همکاری لازم با اداره کل تعاون و سازمان جهاد کشاورزی استان در این خصوص
- همکاری و هماهنگی با واحدهای درونسازمانی و برونسازمانی به منظور اجرای سیاستها و مصوبات در خصوص جلب مشارکت ذینفعان در اجرای طرحها و استفاده از تسهیلات بانکی
- استفاده از خدمات مشاورین در بررسیهای اجتماعی و فرهنگی جهت ایجاد تمایل برای سرمایهگذاری و معرفی مناطقی مستعد و نظارت بر روند مطالعات اجتماعی طرحها
- ترغیب و تشویق اشخاص حقیقی و حقوقی جهت مشارکت در سرمایهگذاری و استفاده از تسهیلات قانونی
- نظارت بر پیشرفت عملیات طرحهای سرمایهگذاری شده و انجام هماهنگیهای لازم و تهیه گزارشات مدیریتی
- برنامهریزی و نظارت بر بازپرداخت اقساط طرحهای به بهرهبرداری رسیده مشارکت مردمی
- برنامهریزی و نظارت بر کلیه مراحل اجرای طرحهای زودبازده با هماهنگی واحدهای ذیربط
- تهیه و تنظیم موافقتنامههای طرحهای زودبازده و پیگیری موافقتنامههای عمرانی و تخصیص بودجه و انجام
هماهنگیهای لازم
- تهیه و تدوین گزارشات تحلیلی ادواری و سایر گزارشات مدیریتی از وضعیت طرحهای زودبازده و ارائه پیشنهادات ضروری به مقام مافوق
اهم وظایف معاونت برنامهریزی:
- هماهنگی و ارتباط با دفاتر ستاد و شرکت مدیریت منابع آب ایران و دریافت اطلاعات، برنامههای کلی، قوانین و مقررات، مصوبات و دستورالعملهای موضوعه در زمینه فعالیتهای حوزه برنامهریزی و بهبود مدیریت
- برنامهریزی و هماهنگی جهت استقرار و توسعه نرمافزارهای کاربردی واحدها و سیستمهای اطلاعات مدیریت به منظور پشتیبانی تصمیمگیری مدیریت عالی و مدیریت میانی، تهیه و تدوین گزارشات مدیریتی جهت ارائه به مراجع ذیصلاح درونسازمانی و برونسازمانی
- بررسی و تدوین اصلاحات پیشنهادی ساختار تشکیلاتی (کلان و تفصیلی) جهت ارائه به شرکت مادر و اخذ تأییدیههای لازم
- انجام اقدامات لازم در خصوص تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها و تدوین فرآیندهای گردش عملیات به منظور حذف فعالیتهای موازی و زائد، سادهسازی و بهبود بهرهوری در انجام فعالیتها
- برنامهریزی و هماهنگی جهت طراحی و استقرار سیستمهای سختافزاری و نرمافزاری، استقرار و توسعه شبکه اطلاعرسانی شرکت به منظور اطلاعرسانی برونسازمانی و درونسازمانی و انجام پشتیبانی زمینههای فوق
- تدوین برنامههای عملیاتی در بخشهای برنامهریزی، تشکیلات، بهبود مدیریت و تدوین اهداف و سیاستهای قابل دسترسی در بخشهای فوق
- برگزاری کمیسیونهای تحویل اداری به صورت دورهای و مستمر و اهتمام به اجرای مصوبات مربوط
- برنامهریزی، هماهنگی و نظارت بر شناسایی روشهای تأمین منابع درآمدزایی و تجهیز منابع مالی غیردولتی اعم از منابع مالی داخلی و خارجی، اوراق مشارکت و ...
- برنامهریزی و هماهنگی در تهیه و تنظیم، تخصیص و ارزیابی بودجه شرکت و تهیه و تنظیم گزارشات بودجهای
- برنامهریزی، نظارت و هماهنگی در تخصیص آب برای متقاضیان بهرهبرداری از منابع آبی در راستای مدیریت منابع آبی حوزه مورد عمل
- برنامهریزی، تعیین، تکمیل و بهنگام نمودن قیمت تمام شده آب در طرحهای عمرانی و انجام تحلیلها و برآوردها، تعرفهها و ارزشهای اقتصادی و شاخصهای ارزیابی در بخش آب با هماهنگی حوزههای مربوط به منظور استفاده بهینه از
سرمایهگذاریهای انجام شده و تهیه گزارشات لازم
- تصویب سیاستها و خط مشیها در کمیته تحقیقات شرکت در چهارچوب مصوبات شورای تحقیقات آب
اهم وظایف مدیریت برنامهریزی و بررسیهای اقتصادی و درآمدزایی و تجهیز منابع مالی:
- هماهنگی و ایجاد ارتباط با دفاتر ذیربط ستاد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و دریافت اطلاعات، برنامههای کلی، قوانین و مقررات، مصوبات و دستورالعملهای موضوعه در زمینه فعالیتهای مدیریت برنامهریزی آب
- برنامهریزی و انجام اقدامات لازم در خصوص استقرار سیستم اطلاعاتی مورد نیاز برای ارزیابی منابع و مصارف آب در حوزهها و محدودههای مطالعاتی، تخصیص بودجه و اعتبارات و سایر فعالیتهای مرتبط
- برنامهریزی و انجام مطالعات و برآوردهای منابع و مصارف به منظور شناخت کمبودها و محدودیتها و ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم
- بررسیهای لازم در خصوص مدیریت تقاضا و جمعآوری و پردازش دادههای مربوط به پتانسیلهای موجود به منظور
برنامهریزی و پاسخگویی به نیاز بخشهای مختلف شرب، صنعت و کشاورزی
- برنامهریزی، تهیه و تنظیم بودجه عملیاتی، سرمایهای و جاری شرکت و انجام ارزیابی عملکرد برنامه مالی شرکت در
فعالیتهای طرح و جاری
- تهیه و تنظیم بودجه سالانه شرکت و انجام اقدامات لازم تا اخذ مصوبه مجمع عمومی در خصوص تصویب بودجه پیشنهادی و بودجه اصلاحی و اعلام نتایج به واحدها
- برنامهریزی، هماهنگی، تکمیل و بهنگام نمودن قیمت تمام شده آب، تعرفهها و ارزش اقتصادی آب و شاخصهای اقتصادی کلیه طرحهای مطالعاتی و سنجش و ارزیابی آنها در یک سیستم یکپارچه و نظامدار اولویتبندی شده
- بررسی عملکرد برنامهها و طرحهای اجرا شده و مقایسه اهداف کمی و کیفی پیشبینی شده، ارزشیابی عملیات فعالیتهای عمرانی و جاری
- ارائه راهکارهای تأمین و تجهیز منابع مالی پروژههای اجرایی شرکت با در نظر گرفتن توجیهات فنی و اقتصادی
- برنامهریزی و ارائه راهکارهای فرآیندی مناسب جهت کسب درآمد با رویکرد کاهش زمان وصول، مدیریت تجمیع و
طبقهبندی قراردادهای درآمدی-هزینهای شرکت
- برنامهریزی و مدیریت وصول مطالبات
- برنامهریزی جهت استفاده از حداکثر ظرفیتهای قانونی اخذ تسهیلات به دو روش قرضالحسنه و یا سرمایهگذاریهای بلندمدت
اهم وظایف مدیریت فنآوری اطلاعات و توسعه مدیریت:
- هماهنگی و ایجاد ارتباط با دفاتر ذیربط ستاد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران جهت پیگیری دریافت اطلاعات، برنامههای کلی، قوانین و مقررات، مصوبات و دستورالعملهای موضوعه در زمینه فعالیتهای مدیریت
- برنامهریزی و هماهنگی لازم با واحدهای سازمانی در تعدیل و اصلاحات ساختاری بر اساس سیاستها، برنامهها،
دستورالعملهای موضوعه، نظامنامه تدوین تشکیلات شرکتها ابلاغی از شرکت مادر و اختیارات اساسنامهای و تهیه گزارشات تشکیلاتی
- برنامهریزی و هماهنگی لازم با واحدهای سازمانی در تدوین و بروز نگهداشتن ساختار سازمانی، تشکیلات تفصیلی و شرح وظایف
- جمعآوری، تهیه و تدوین فرآیندهای گردش عملیات در وضعیت موجود و شناخت، تجزیه و تحلیل فعالیتها و به منظور حذف روشها و مراحل زائد و دوبارهکاریها با همکاری واحدها و گروههای ذیربط
- بررسی لازم در زمینه تجزیه و تحلیل و اصلاح فرمها با همکاری واحدهای پیشنهاد دهنده و نظارت بر مطالعات و تحقیقات اصلاح جا و مکان به منظور دستیابی به حداکثر بهرهوری
- انجام اقدامات لازم در خصوص پیادهسازی برنامههای جامع تحول اداری و پیگیری برگزاری جلسات کمیسیون تحول اداری به صورت دورهای و مستمر و اجرای مصوبات مربوط
- هدایت و راهبری کمیتهها و کارگروههای مرتبط با فعالیتهای فنآوری اطلاعات، تحول اداری، بهرهوری، نظام مدیریت کیفیت، نظام پیشنهادات و نظارت بر اجرای مصوبات و ارائه گزارشات مربوط
- برنامهریزی و نظارت در خرید خدمات فنآوری اطلاعات از بخش غیردولتی و استفاده از خدمات مشاورین ذیصلاح در زمینههای مرتبط
- طراحی، پیادهسازی و ارائه خدمات و پشتیبانی نرمافزاری و سختافزاری مورد نیاز واحدهای سازمانی شرکت و واحدهای منابع آب شهرستانی
- ایجاد و استقرار پایگاه دادهای جامع منابع آب در محیط GIS و تدوین برنامههای میانمدت و کوتاهمدت توسعه و کاربرد سنجش از دور (RS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در شرکت
- طراحی و پیادهسازی استانداردهای امنیت اطلاعات
- اجرای ضوابط امنیتی مرتبط با حوزههای فنآوری، ارتباطات و آمار و نظارت بر اجرای دقیق آن
اهم وظایف معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی:
- برنامهریزی، نظارت و هماهنگی فعالیتهای مالی شرکت در کلیه زمینههای تنظیم اسناد، رسیدگی و تشخیص حساب، پرداخت هزینههای جاری و عمرانی، نگهداری حسابها، تهیه و تنظیم صورتها و گزارشات مالی در چارچوب قوانین و مقررات و اتخاذ تصمیم مناسب در جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز
- نظارت بر اجرای طرحهای طبقهبندی مشاغل و انجام اصلاحات لازم و ارائه پیشنهادات لازم به مراجع ذیصلاح جهت تأیید و تصویب
- وصول درآمدها و هزینهها و اعمال تمهیدات لازم به منظور رفع مغایرتها و تهیه گزارشات مدیریتی در خصوص درآمدها و هزینهها با هماهنگی معاونتهای مربوط
- انجام کلیه عملیات کارگزینی شامل: امور انتصاب، ترفیع، انتقال، جابجایی، بازخرید سنوات خدمت، استعفا، مأموریتها و مرخصیها، صدور احکام و ابلاغهای مربوطه و سایر امور مربوطه
- انجام هماهنگیها و اقدامات لازم در اجرای برنامهها و طرحهای حقوق و مزایا، بازنشستگی، رفاه و سایر مسائل مربوط به نگهداری نیروی انسانی از قبیل پوششهای بیمهای، تسهیلات مالی و غیرمالی، امور درمان، خدمات عمومی، رفاهی و ایمنی پرسنل بر اساس قوانین و مقررات مورد عمل
- برنامهریزی و هماهنگی جهت استقرار سیستمهای مکانیزه اداری و بروز نگهداشتن آن
- نظارت بر عملکرد سیستم مکاتبات اداری و ثبت و صدور نامهها و حفاظت از سیستم بایگانی اسناد و مدارک در پروندههای پرسنلی و اداری و سیستم مکانیزه و نظارت بر امحاء اسناد و مدارک منسوخ براساس صوابط و دستورالعملهای مورد عمل
- برنامهریزی و نظارت بر عملکرد و نحوه نگهداری ساختمانها، دستگاهها، ماشینآلات، تأسیسات، ابنیه و فضای سبز،
نامهرسانی و سایر خدمات مورد نیاز
- نظارت بر عملیات مناقصه و مزایده و استعلام مربوط به خرید و فروش اقلام و نیازهای تدارکاتی و سیستم انبارداری و نگهداری اموال
- برنامهریزی و هماهنگی با واحدهای ذیربط در زمینه بررسی اقتصادی و تحلیل هزینه و منفعت روشها و ارائه همکاریهای لازم از طریق واحدهای مربوطه برای تدوین روشهایی که منجر به سوددهی شرکت میشود
- انجام هماهنگی با سایر حوزههای شرکت در زمینه تدوین بودجه سالانه و همکاری برای تهیه موافقتنامههای شرکت با مجریان طرحها به منظور کنترل و هماهنگی مسائل اداری و مالی
- نظارت بر تهیه صورتحساب و بیلان کلی درآمد
اهم وظایف مدیریت مالی و ذیحسابی:
- انجام وظایف مدیریت مالی و ذیحسابی بر اساس قوانین و مقررات و ضوابط وزارت امور اقتصادی و دارائی و قوانین و مقررات موضوعه حسابداری
- اعمال نظارت بر حسن انجام امور مربوط به عملیات حسابداری جاری شرکت، رعایت اصول پذیرفته شده مالی و تهیه و تدوین آئیننامه و دستورالعملهای گردش کار
- اعمال نظارت و هماهنگی لازم در انجام فعالیتهای مالی واحدهای شرکت و واحدهای داخلی
- همکاری و هماهنگی در تهیه و تنظیم بودجه سالانه، تأمین اعتبارات هزینههای شرکت بر اساس بودجه مصوب و درخواست وجه از خزانه و تهیه گزارشات عملکرد بودجه
- تهیه و تنظیم صورتها و گزارشات مالی (مربوط به عملیات انتفاعی) جهت ارائه به هیأت مدیره و مدیریت مجامع عمومی شرکت
- نظارت بر رفع واخواهیهای صورتهای مالی و همکاری با حسابرسان داخلی و خارج و ممیزین مالیاتی
- تنظیم پاسخ گزارشات حسابرسی و بازرسی و ارائه اطلاعات مورد نیاز در جهت حل و فصل مسائل مالی
- نظارت بر اخذ و نگهداری ضمانتنامهها، حسابهای انتظامی و انجام اقدامات قانونی و لازم در جهت ابطال و تمدید آنها
- بررسی و تأیید صورتهای مالی، اسناد مالی، چکهای صادره، افتتاح حساب جاری همکاران، دستور پرداخت در چارچوب قوانین و مقررات مالی
- کنترل بر خریدهای شرکت از نظر عدم مغایرت با قوانین و مقررات مربوط به معاملات شرکتهای دولتی و مقررات مالی ممنوعه
- پیگیری و رفع مسائل مالی شرکت از طریق شرکت در جلسات و کمیسیونهای مربوطه با وزارت نیرو، وزارت امور اقتصادی و دارائی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و تهیه گزارشات مورد نیاز
- نظارت بر حسن انجام عملیات مکانیزاسیون امور مالی و انجام پیشبینیها و تمهیدات لازم
اهم وظایف مدیریت حقوقی:
- برنامه ریزی و انجام امور مربوط به طرح و تعقیب دعاوی شرکت علیه اشخاص حقیقی و حقوقی و دفاع از دعاوی مطروحه در کلیه مراحل قضایی
- برنامه ریزی و هماهنگی جهت تملک و خرید اراضی در محدوده طرحهای عمرانی
- برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت ثبت مالکیت شرکت بر بستر و حریم رودخانهها و سواحل
- برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت به منظور ساماندهی داراییهای غیرمنقول و مایملک شرکت، تهیه و ارائه گزارشات ادواری با هدف بهرهبرداری و استفاده موثر از آنها
- تحلیل و ارزیابی عملکرد قوانین جاری آب و بررسی تطبیقی قوانین جاری با حقوق عرفی مربوط به حقابه داران و بهرهبرداری کنندگان از منابع آبهای داخلی و ارائه پیشنهادات اصلاحی به مراجع ذیربط
- شرکت در جلسات رسیدگی دادگاهها و هیأتهای تشخیص و حل اختلاف ادارات کار و کمیسیونهای ذیربط
- انجام حمایتهای قضایی از مسئولین و کارکنان شرکت در انجام مسئولیتهای شرکت و ارائه مشاوره و پشتیبانی حقوقی واحدهای شرکت
- نظارت بر رسیدگی شکایات مردمی با هماهنگی حوزههای ذیربط و پیگیریهای لازم نسبت به دعاوی مطروحه توسط اشخاص به منظور صیانت از حقوق شرکت
- برقراری ارتباط با مشاور حقوقی و وکیل دعاوی شرکت و تنظیم مشترک برنامه دعاوی به منظور حصول نتیجه مطلوب و مؤثر
- تهیه و تدوین گزارش تحلیلی از مجموعه عملکرد سالانه در زمینههای تملک اراضی، دعاوی، املاک و سایر کارکردهای مرتبط با وظایف و مأموریتهای اصلی واحد حقوقی
- برنامهریزی و هماهنگی برای تشکیل آرشیو قوانین جهت دسترسی کارشناسان و واحدهای سازمانی به قوانین و مقررات و آییننامه ها و مصوبات مربوط به صنعت آب و سایر موضوعات مرتبط
- بررسی، بازبینی و اعلام نظر حقوقی در خصوص کلیه قراردادهای مورد انعقاد واحدهای درونسازمانی با شخصیتهای حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با شرکت