|  رنگ  |  + 0 -
ADA
بستن این پنجره
این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دفتر حقوقی

اهم وظایف مدیریت هیأت مدیره و مدیرعامل:

  1. تنظیم دستور کار و گزارشات جلسات هیأت مدیره و ابلاغ مصوبات به واحدها و پیگیری تا حصول نتیجه
  2. بررسی و کنترل پیشنهادات و گزارشات ارسالی به هیأت مدیره از نظر رعایت قوانین و مقررات و آیین­نامه­ها و مصوبات هیأت مدیره
  3. پیگیری و نظارت بر انجام امور مربوط به مدیریت هیأت مدیره و مدیرعامل و اجرای روش­های اجرایی، دستورالعمل­ها و سایر اسناد بالا ­دستی ابلاغی
  4. اجرای خط مشی­ها و سیاست­های اجرایی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در راستای اهداف و سیاست­های شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزارت نیرو
  5. انجام اقدامات لازم جهت عملیاتی نمودن مفاد نظام­نامه­های بازرسی و مدیریت عملکرد و دستورالعمل­های اجرائی مربوطه
  6.  برقراری تعامل و ارتباط سازنده (با هماهنگی این مدیریت و مدیرعامل شرکت) با سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای نظارتی
  7. تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها و کارکنان شرکت و ارائه گزارش میزان رضایتمندی مراجعین از عملکرد پرسنل شرکت و واحدهای مربوطه و ارائه به مقام مافوق
  8. دریافت شکایات حضوری و مکتوب (از مبادی مختلف) و پیگیری پاسخ­ها از واحدها، بررسی و اعلام به شاکیان
  9. تبیین و شناسائی گلوگاه­های فساد، نقاط آسیب ­پذیر و انحرافات، مطابق با نظام­نامه بازرسی و ارائه راهکارهای اجرائی به شرکت مادر
  10. استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در سه سطح (سازمان، مدیران و کارکنان) بر اساس فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرای آئین­نامه­ ها و دستورالعمل­های مربوطه
  11. پیگیری و استقرار نظام پاسخگوئی با راه ­اندازی سیستم سامد و میز خدمت با هماهنگی مقام مافوق
  12. ارزیابی عملکردها در قالب مدل­ها و استانداردهای مختلف (EFQM، ارزیابی استانداری، ارزیابی وزارت نیرو و جشنواره شهید رجایی)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت حراست:

  1. نظارت بر اجرای آیین­نامه­ها و دستورالعمل­های مصوب حفاظت کارمندان، حفاظت فیزیکی، اسناد و مدارک
  2. انجام خدمات مشورتی مورد لزوم مقام مدیریت عامل، دفاتر و مراجع ذیصلاح در زمینه­های حفاظت کارمندان، حفاظت فیزیکی، حفاظت اسناد و مدارک، حفاظت داده­ها اطلاعات رایانه­ای و سایر موارد حفاظتی و امنیتی مرتبط
  3. ایجاد ارتباط و هماهنگی با واحدهای درون سازمانی و سازمان­ها و نهادهای محلی و مراجع ذیصلاح جهت انجام امور حراستی شرکت بر اساس دستورالعمل­های مربوطه
  4. همکاری در اجرای طرح­های پیشگیری و برقراری تعامل با واحد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در جهت مقابله با سوانح طبیعی و غیرطبیعی
  5. انجام فعالیت­های دبیرخانه اسناد محرمانه و طبقه­بندی شده
  6. تحقیق، بررسی گزارش­ها و نامه­های رسیده به حراست و ارسال نتایج به مراجع ذیربط
  7. تهیه طرح­های نظارتی و نظارت بر اجرای آنها جهت کلیه تأسیسات در مواقع عادی و اضطراری
  8. تعیین طبقه­بندی حفاظتی فایل­های اطلاعات، پیگیری اجرای مقررات، دستورالعمل­های حفاظتی و امنیتی، تولید، نگهداری، گردش، دسترسی، تکثیر، امحاء اسناد و فایل­های اطلاعات
  9. نظارت بر اجرای ضوابط امنیتی مربوط به ورود و خروج تجهیزات سخت­افزاری و نرم­افزاری از ساختمان­ها و اماکن
  10. تعیین ضوابط کلی حفاظتی مرتبط به موقعیت مکانی سیستم­های سخت­افزاری اصلی شرکت و کنترل تردد به آن مکان­ها
  11. نظارت در خصوص برقراری و یا مسدود نمودن پورت­های فیزیکی و منطقی ورودی و خروجی سیستم­ها توسط واحد فن­آوری اطلاعات شرکت
  12. نظارت بر رعایت ملاحظات حفاظتی و امنیتی در خصوص نصب و توسعه شبکه­های موجود در شرکت و اجرا و بررسی دوره­ای امکان نفوذ و آسیب­پذیری حفاظتی و امنیتی سیستم­های موجود و پیگیری رفع نواقص احتمالی توسط واحد فن­آوری اطلاعات شرکت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت حقوقی:

  1. برنامه ­ریزی و انجام امور مربوط به طرح و تعقیب دعاوی شرکت علیه اشخاص حقیقی و حقوقی و دفاع از دعاوی مطروحه در کلیه مراحل قضایی
  2. برنامه­ ریزی و هماهنگی جهت تملک و خرید اراضی در محدوده طرح­های عمرانی
  3. برنامه­ ریزی و هماهنگی لازم جهت ثبت مالکیت شرکت بر بستر و حریم رودخانه­ها و سواحل
  4. برنامه ­ریزی، هماهنگی و نظارت به منظور ساماندهی دارایی­های غیرمنقول و مایملک شرکت، تهیه و ارائه گزارشات ادواری با هدف بهره­برداری و استفاده موثر از آنها
  5. تحلیل و ارزیابی عملکرد قوانین جاری آب و بررسی تطبیقی قوانین جاری با حقوق عرفی مربوط به حقابه­داران و بهره­برداری کنندگان از منابع آب­های داخلی و ارائه پیشنهادات اصلاحی به مراجع ذیربط
  6. شرکت در جلسات رسیدگی دادگاه­ها و هیأت­­های تشخیص و حل اختلاف ادارات کار و کمیسیون­های ذیربط
  7. انجام حمایت­های قضایی از مسئولین و کارکنان شرکت در انجام مسئولیت­های شرکت و ارائه مشاوره و پشتیبانی حقوقی واحدهای شرکت
  8. نظارت بر رسیدگی شکایات مردمی با هماهنگی حوزه­های ذیربط و پیگیری­های لازم نسبت به دعاوی مطروحه توسط اشخاص به منظور صیانت از حقوق شرکت
  9. برقراری ارتباط با مشاور حقوقی و وکیل دعاوی شرکت و تنظیم مشترک برنامه دعاوی به منظور حصول نتیجه مطلوب و مؤثر
  10. تهیه و تدوین گزارش تحلیلی از مجموعه عملکرد سالانه در زمینه­های تملک اراضی، دعاوی، املاک و سایر کارکردهای مرتبط با وظایف و مأموریت­های اصلی واحد حقوقی
  11. برنامه­ریزی و هماهنگی برای تشکیل آرشیو قوانین جهت دسترسی کارشناسان و واحدهای سازمانی به قوانین و مقررات و آیین­نامه­ها و مصوبات مربوط به صنعت آب و سایر موضوعات مرتبط
  12. بررسی، بازبینی و اعلام نظر حقوقی در خصوص کلیه قراردادهای مورد انعقاد واحدهای درون­سازمانی با شخصیت­های حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با شرکت

 

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت قراردادها:

  1. نظارت بر تعیین تکلیف قطعی قراردادهای مشاوره­ای و شرکت در جلسات مربوط
  2. نظارت بر انجام امور قراردادی طرح­ها و ایجاد ارتباط و هماهنگی­های لازم با مجریان طرح­های عمرانی
  3. انجام اقدامات لازم در جهت انتخاب مشاور برای مطالعه و اجرای طرح­های عمرانی و تنظیم قراردادها بر اساس ضوابط و بخشنامه­ها و سایر قوانین و مقررات موضوعه
  4. تأیید حق­الزحمه پیشنهادی مشاورین بر اساس ضوابط و تعرفه­های قانونی و تعیین درصد حق­الزحمه قطعی طبق ضوابط و برآوردهای مصوب
  5. برنامه­ریزی در خصوص انتخاب پیمانکار با هماهنگی مدیران طرح­ها و واحدهای سازمانی بر اساس قوانین و مقررات و بخشنامه­ها و ضوابط مورد عمل
  6. بررسی ادعاهای پیمانکاران و مشاورین و تهیه پاسخ لازم با هماهنگی مدیران طرح­ها با در نظر گرفتن مفاد قراردادها و ضوابط مورد عمل
  7. برنامه­ریزی و پیگیری مستمر جهت ساده­سازی و بهینه نمودن طرح­های توسعه منابع آب مطالعاتی و اجرایی به منظور کاهش زمان­بندی و هزینه­ها و با رعایت استانداردها و حفظ اهداف اصلی طرح
  8. بررسی و رسیدگی به صورت وضعیت­ها و تطبیق و تنظیم مجوزهای پرداخت بر اساس مفاد قراردادها و ضوابط مورد عمل
  9. برنامه­ریزی و انجام اقدامات لازم به منظور رسیدگی به تأخیرات مجاز و غیرمجاز و صدور هرگونه اخطار به مشاورین و پیمانکاران بر اساس مفاد قراردادها و ضوابط مورد عمل
  10. تسویه حساب نهایی با مشاورین و پیمانکاران طبق مطالعات تصویبی و صورت وضعیت­های قطعی با هماهنگی مدیران طرح­ها و واحدهای مربوط
  11. نظارت بر پیشرفت عملیات طرح­های سرمایه­گذاری شده و انجام هماهنگی­های لازم و تهیه گزارشات مدیریتی
  12. بررسی، اصلاح و تأیید تغییرات در حین اجرای طرح­های تأمین یا توسعه آب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت روابط عمومی:

  1. برنامه­ریزی و هماهنگی برای انعکاس اهداف، سیاست­ها، فعالیت­ها، برنامه­ها و کارکردها و مواضع شرکت به مخاطبان
  2. ایجاد هماهنگی در برگزاری مراسم، سمینارها، بازدیدها، جشن­ها و اعیاد و مناسبت­ها در زمینه ترتیب مکان مناسب و امکانات سمعی و بصری و پذیرایی مناسب با همکاری امور خدمات عمومی
  3. برنامه­ریزی، تهیه و تدوین تقویم ارتباطات، بازدیدها، مراسم و نمایشگاه­ها
  4. تهیه و تدوین برنامه مصاحبه مسئولان شرکت با مطبوعات و رسانه­ها
  5. برنامه­ریزی و هماهنگی ایجاد ارتباط با مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
  6. بهره­برداری از اخبار و اطلاعات منتشره داخلی از طریق رسانه­های ارتباط جمعی و سنجش افکار نسبت به فعالیت­های شرکت و تهیه گزارشات تحلیلی
  7. تهیه و ارائه گزارش، بولتن خبری، تهیه ماکت، فیلم، عکس و پوستر در رابطه با فعالیت جمعی شرکت و همکاری در تدوین کارنامه عملکرد شرکت
  8. برنامه­ریزی و نظارت بر تهیه، تدارک، اشتراک و توزیع نشریات تخصصی و ارسال آگهی­ها و اطلاعیه­ها برای رسانه­ها
  9. برنامه­ریزی و نظارت بر پوشش تبلیغات ساختمان­ها، طرح­های توسعه منابع آب و سایر مکا­های مربوطه
  10. برنامه­ریزی و نظارت بر حسن اجرای بازدیدهای عمومی از طرح­ها و فعالیت­های شرکت
  11. انجام هماهنگی و نظارت در مدیریت نمایشگاه­ها در داخل و خارج شرکت با همکاری و مشارکت واحدها و مراکز ذیربط
  12. برنامه­ریزی و هماهنگی در فرهنگ­سازی و ارتقاء بینش و آگاهی­های عمومی در زمینه مصرف بهینه آب و آلودگی منابع آبی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت مطالعات پایه منابع آب:

  1. هماهنگی و حفظ ارتباط با دفاتر ذیربط وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و دریافت سیاست­ها و برنامه­های کلی مطالعات پایه منابع آب و انجام همکاری­های لازم
  2. پایش کمی و کیفی منابع آب سطحی و زیرزمینی در محل ایستگاه­های سنجش منابع آب و ارسال به واحدهای ذیربط شرکت مدیریت منابع آب ایران جهت کنترل فنی بر اساس فرآیند انجام کار، جمع­آوری، انتقال، ثبت و تجزیه تحلیل آمار و اطلاعات
  3. انجام آماربرداری سراسری از منابع و مصارف آب سطحی و زیرزمینی بر اساس سیاست­های کلی حوزه ستادی و دستورالعمل­های مربوطه
  4. برنامه­ریزی برای انجام مطالعات لازم به منظور شناخت کمیت و کیفیت آب در محدوده­های مطالعاتی و انجام بررسی­های اکتشافی
  5. بهنگام سازی بانک اطلاعات پایه منابع آب با رعایت خط مشی­های ابلاغ شده از سوی حوزه ستادی
  6. برنامه­ریزی جهت تهیه و بهنگام سازی بیلان آب در محدوده­های مطالعاتی به منظور ارائه به مراجع ذیصلاح
  7. همکاری و هماهنگی با واحدهای ذیربط جهت پیاده کردن سیستم GIS
  8. تهیه گزارش پیشنهاد تعیین سقف تخصیص آب از منابع آب و ابلاغ مصوبات و دستورالعمل­های مربوط به واحدهای منابع آب شهرستان­ها بر اساس فرآیندهای مصوب
  9. تدوین دستورالعمل­های اجرایی انجام مطالعات پایه منابع آب از طریق رهنمودهای اخذ شده از ستاد وزارت نیرو و ابلاغ جهت اجرا در واحدهای منابع آب شهرستان­ها
  10. ارائه گزارشات تحلیلی وضعیت منابع آب در محدوده­های مطالعاتی بر اساس فرآیندهای مصوب
  11. بررسی پیشنهادات معاونت­های حفاظت و بهره­برداری و طرح و توسعه در بهینه نمودن و توسعه ایستگاه­های اندازه­گیری
  12. ارتباط با سازمان هواشناسی و تعامل با آنها جهت حذف ایستگاه­های موازی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت فنی آب:

  1.  بررسی فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست­محیطی و اظهارنظر در مورد گزارشات نهایی مراحل مختلف مطالعات کلیه
    طرح­های توسعه منابع آب (طرح­های زودبازده و غیر زودبازده) به منظور تصویب و انتخاب گزینه برتر
  2.  تشکیل کمیته فنی بررسی و تصویب طرح­های مطالعاتی با بکارگیری کارشناسان ذیصلاح و مورد تأیید واحد فنی شرکت
  3.  ارائه خدمات فنی به دفاتر تخصصی شرکت
  4.  کنترل و بررسی مطالعات مهندسی ارزش طرح­های اجرائی
  5.  رتبه­بندی مشاورین از حیث توان فنی
  6.  فراهم آوردن بسترهای لازم برای راهبری مطالعات طرح­های توسعه منابع آب
  7.   ایجاد بانک اطلاعاتی از آخرین وضعیت مطالعات طرح­ها و روند بررسی­های صورت گرفته
  8.  بررسی و تصویب مطالعات علاج­بخشی طرح­های توسعه منابع آب
  9.  جمع­آوری کلیه دستورالعمل­ها، روش­ها، مقررات و بخشنامه­ها و مصوبات در رابطه با مشاورین و پیمانکاران
  10.  بررسی قراردادهای خدمات مهندسی طرح­های توسعه منابع آب شامل موافقت­نامه، شرایط عمومی قرارداد و ...
  11.  انجام بازدید فنی از طرح­ها و تشکیل پانل­های تخصصی لازم
  12.  پیگیری و دریافت مصوبات مربوط به طرح­های توسعه منابع آب شامل طرح­های کوچک و زودبازده که طبق بخشنامه تصویب آنها در اختیار شرکت می­باشد و ارسال مراتب تصویب به شرکت مدیریت منابع آب ایران برای تأیید نهایی مطابق با آیین­نامه بررسی و تصویب طرح­ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف معاونت حفاظت و بهره­برداری:

  1. برنامه­ریزی فعالیت­های بهره­برداری و حفاظت کمی و کیفی از منابع آب­های زیرزمینی و سطحی
  2. نظارت بر تهیه برنامه­ها و نظام­های بهره­برداری و حفاظت از منابع آب، تأسیسات آبی و پیگیری اجرای برنامه­ها و دستورالعمل­ها
  3. برنامه­ریزی و نظارت عالیه بر بهره­برداری، نگهداری، کنترل ایمنی و مدیریت بهینه تأسیسات آبی واگذار شده به بخش خصوصی
  4. هماهنگی و نظارت عالیه بر بهره­برداری، نگهداری و مدیریت بهینه تأسیسات انتقال و توزیع آب
  5. هماهنگی و نظارت بر تهیه و تدوین و طراحی و اجرای برنامه­های حفاظت و مهندسی رودخانه­ها، سواحل و تعیین بستر و حریم رودخانه­ها و تالاب­ها
  6. هماهنگی و نظارت بر تهیه و تدوین سیستم امور مشترکین و وصول آب­بها و حق اشتراک و نظارت و ارزیابی عملکرد آن
  7. نظارت بر اجرای صحیح قانون توزیع عادلانه آب و سایر قوانین و مقررات و آئین­نامه­ها
  8. هدایت، راهبری و نظارت بر اجرای طرح­های تعادل بخشی سفره­های آب زیرزمینی در چارچوب موافقت­نامه­های ذیربط
  9. ایجاد سیستم مکانیزه بانک اطلاعاتی مشترکین مصارف مختلف، به روزرسانی مستمر آن و ارائه گزارشات لازم به شرکت مدیریت منابع آب ایران
  10. بررسی درخواست متقاضیان پروانه­های حفر چاه­های عمیق و نیمه عمیق و نیز مجوزهای پمپاژ از منابع سطحی با توجه به قوانین و مقررات جاری و دستورالعمل­ها و بخشنامه­های وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و ارجاع آن به کارشناسان ذیربط با هماهنگی مدیر حفاظت منابع آب
  11. تأیید پروانه­های کف­شکنی، لایروبی چاه­ها (به استثنای پروانه­های حفر، اولین پروانه بهره­برداری، پروانه تغییر محل چاه­ها در مناطق ممنوعه و پروانه حفر قنات) و مجوزهای مربوطه با هماهنگی معاونت حفاظت و بهره­برداری
  12. نظارت مستمر بر عملکرد شرکت­های حفاری و بررسی موارد تخلف شرکت­های مذکور به منظور اعلام به مراجع قضایی و وزارت نیرو جهت اقدام مقتضی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت حفاظت و بهره­برداری از منابع آب:

  1.  تهیه و اجرای برنامه­های حفاظت کمی و کیفی بهره­برداری از منابع آب زیرزمینی و سطحی
  2.  برنامه­ریزی، هماهنگی، تهیه و تدوین نظام بهره­­برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و منابع آب سطحی
  3.  اجرای دقیق قانون توزیع عادلانه آب و سایر موارد قانونی ابلاغی در حوزه حفاظت و بهره­­برداری از منابع آب ­(زیرزمینی و سطحی)
  4.  راهبری، هدایت و نظارت بر فعالیت تشکل­های آب­بران در مراحل بهره­برداری از شبکه­ها
  5.  تهیه دستورالعمل­ و آیین­نامه­های اجرایی و ابلاغ به واحدهای منابع آب شهرستان­ها در رابطه با وظایف مرتبط
  6.  نظارت بر صلاحیت و فعالیت شرکت­های حفاری و صدور مجوزهای لازم
  7.  رسیدگی به شکایات واصله از عملکرد واحدهای منابع آب شهرستان­ها
  8.  تهیه برنامه عملیاتی وظایف و فعالیت­های مدیریت حفاظت و بهره­برداری از منابع آب بر اساس جهت­گیری­ها و خط مشی­های کلان شرکت و نظارت بر اجرای آن
  9.  هماهنگی و کنترل واحدهای منابع آب شهرستان­ها در امور حفاظت و بهره­برداری از منابع آب بر اساس ضوابط فنی و مفاد قانونی مرتبط
  10. برنامه­ریزی در خصوص شناسایی چاه­های بدون پروانه بر اساس دستورالعمل­های ابلاغی
  11. پیگیری وضعیت چاه­های غیرمجاز، انسداد آنها و جلوگیری از حفاری جدید و تغییرات غیرمجاز در ابعاد و منصوبات چاه­ها
  12. برقراری ارتباط و تعامل با واحد روابط عمومی شرکت در خصوص اطلاع­رسانی و آگاهی­رسانی به مردم در رابطه با موضوعات مربوط به مسائل آب و بهره­برداری از منابع آب زیرزمینی و سطحی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت بهره­برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق­آبی:

  1.  برنامه­ریزی، هماهنگی، نظارت و اجرای امور مربوط به نگهداری و بهره­­برداری بهینه از سدها و تأسیسات وابسته
  2.  برنامه­ریزی و انجام مطالعات به منظور بازنگری دستورالعمل­ها و بهبود روش­های بهره­برداری و نگهداری و کنترل ایمنی جهت دسترسی به حداکثر استفاده از سرمایه­گذاری­های انجام شده در تأسیسات مروبط به سدها و افزایش راندمان و طول عمر مفید آنها
  3.  نظارت بر تنظیم و اجرای برنامه­های آبگیری و تخلیه دریاچه­ با توجه به میزان آب ورودی و خروجی
  4.  برنامه­ریزی، نظارت و هماهنگی لازم در امور رفتارسنجی، کنترل پایداری، ایمنی، پایش کیفی و زیست محیطی سدها و مخازن مربوط
  5.  دریافت اطلاعات ذخیره برقی در حوزه آبریز سدها و پیش­بینی میزان آب ورودی به دریاچه سدها
  6.  برنامه­ریزی و نظارت بر عملیات بهره­برداری و نگهداری از تأسیسات سد و نیروگاه از قبیل عملیات تخلیه رسوب و لایروبی، پایداری سد طبق اصول، ضوابط و دستورالعمل­های فنی و پیگیری حسن اجرای عملیات مذکور
  7.  دریافت آمار و اطلاعات مربوط به میزان نزولات جوی، اندازه­گیری دبی رودخانه­های منطقه از مدیریت مطالعات پایه منابع آب
  8.  برنامه­ریزی و نظارت سالانه در مورد استفاده از خدمات مؤسسات فنی در زمینه منحنی­های تراز کف دریاچه سد و سایر خدمات مربوط به تأسیسات سدها
  9.  انجام هماهنگی لازم در تهیه، مبادله و اجرای موافقت­نامه­های تعمیر و نگهداری سالانه از منابع جاری و عمومی و ارائه جداول پیشرفت کار به مراجع  بالادستی
  10. نظارت بر اجرای موافقت­نامه­های تعمیر و نگهداری و انجام بررسی و تحلیل­های لازم به منظور بهینه­سازی امور بهره­برداری و تعمیرات سدها و شبکه­ها
  11. برنامه­ریزی بهره­برداری از مخازن سدها در شرایط اقلیمی مختلف (خشکسالی، نرمال، ترسالی)
  12. مدیریت رسوب مخازن سدها و هماهنگی لازم با جهاد کشاورزی در مدیریت حوضه

 

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت رودخانه­ها و سواحل:

  1.  ایجاد هماهنگی لازم با معاونت حفاظت و بهره­­برداری و امور مشترکین و ارتباط با مراجع ذیربط به منظور اخذ سیاست­های کلان بخش حفاظت منابع آب­های سطحی و مهندسی رودخانه­ها و سواحل
  2.  انعکاس سیاست­های کلان وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب به واحدهای منابع آب شهرستان­ها و ارائه پیشنهادات اصلاح و تکمیل قوانین و مقررات و آیین­نامه­ها و دستورالعمل­ها به شرکت مادر و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و دستورالعمل­های مربوطه
  3.  برنامه­ریزی انجام فعالیت­های تعیین، اعلام و علامت­گذاری بستر و حریم رودخانه­ها، سو.احل و تالاب­ها و انعکاس آن به واحد حقوقی شرکت جهت انجام اقدامات ثبتی و قانونی مربوطه
  4.  نظارت بر بهره­داری از شن و ماسه بستر و حریم رودخانه­ها و تهیه دستورالعمل­های مربوط
  5.  بررسی و اعلام نظر کارشناسی به استعلامات مراجع استانی، مرتبط با مسائل مهندسی رودخانه­ها، سواحل، و تالاب­ها
  6.  برنامه­ریزی و ارائه پیشنهاد خط مشی به منظور هماهنگی با سایر ارگان­ها در ارتباط با مسائل بستر و حریم رودخانه­ها، سواحل و تالاب­ها و کنترل سیلاب
  7.  نظارت و ارزیابی عملکرد واحدهای منابع آب شهرستان­ها در خصوص حفاظت، مهندسی رودخانه­ها سواحل و تالاب­ها، کنترل سیلاب با پشتیبانی کارشناسی آنان
  8.  برنامه­ریزی انجام مطالعات پتانسیل­یابی برداشت مصالح رودخانه­ها
  9.  مشارکت مناسب در تهیه، ساماندهی، و بروزرسانی بانک­های اطلاعاتی مورد نیاز
  10.  ارائه به موقع گزارشات فوری و تحلیلی مرتبط با سیلاب­های رخ داده
  11.  نظارت بر فعالیت گروه­های گشت و بازرسی در حفاظت از بستر و حریم رودخانه­ها، سواحل و تالاب­ها
  12.  نظارت و پیگیری اجرای تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب در آزادسازی و رفع تصرفات موجود در بستر و حریم  رودخانه­ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت محیط زیست و کیفیت منابع آب:

  1.  انجام اقدامات لازم جهت تعیین ظرفیت پذیرش آلودگی منابع آب، با الویت منابع آب شرب و اقدام به حساس­سازی سازمان­های ذیربط و همکاری به منظور رفع آلودگی­ها
  2.  شناسایی واحدها و مراکز آلوده­کننده منابع آب سطحی، زیرزمینی، مخازن سدها و مراکز تخلیه­کننده فاضلاب با آلایندگی بیش از حد مجاز استاندارد ملی، پیگیری جهت انجام اقدامات کنترلی، همکاری و هماهنگی با ارگان­های ذیربط در خصوص شناسایی مراکز آلاینده و انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه و ارائه گزارشات لازمه به ستاد
  3.  برنامه­ریزی و نظارت بر نحوه استقرار، توسعه تجهیزات ایستگاه­های پایش (خودکار و غیرخودکار) و ساماندهی آزمایشگاه­های کنترل کیفی آلوده­کننده­های منابع آب
  4.  تعریف برنامه­ها و طرح­های کوتاه­مدت، میان­مدت و بلندمدت مرتبط با حفاظت از محیط زیست و کیفیت منابع آب
  5.  ارائه پیشنهادات لازم با همکاری واحدهای حفاظت و مطالعات منابع آب به منظور جلوگیری از هجوم و تداخل آب­های شور به منابع آب سطحی و زیرزمینی شیرین
  6.  برنامه­ریزی، کنترل کیفیت و اقدام در خصوص نظارت بر نحوه تخلیه، بازچرخانی و بهره­برداری از پساب کاربری­های مختلف از جمله تصفیه­خانه­های فاضلاب شهری، صنعتی و سیستم­های دفع روان­آب­های سطحی به منابع آب
  7.  برنامه­ریزی و اقدام در خصوص تدوین و اجرای برنامه­های آگاهی­رسانی در زمینه حفاظت از محیط زیست و کیفیت منابع آب و جلوگیری از آلودگی آب برای مخاطبین ذیربط
  8.  پیگیری و ایجاد تمهیدات لازم برای ایجاد سیستم یکپارچه اطلاعات کیفی منابع آب و مکانیزه نمودن آن و تهیه گزارشات حفاظت کیفی از طریق پردازش مکانیزه داده­ها
  9.  کنترل نحوه تعیین حریم­های کیفی منابع آب سطحی و زیرزمینی در سطح حوزه عملکرد شرکت در قالب دستورالعمل­های ابلاغی و انجام هماهنگی­های لازم در این زمینه
  10. تدوین و عملیاتی نمودن الگوهای مناسب در زمینه حفاطت از محیط زیست و کیفیت منابع آب تحت پوشش در چارچوب ضوابط و دستورالعمل­های ابلاغی حوزه ستادی
  11. اعمال دیدگاه­های حفاظت از کیفیت منابع آب در تخصیص و ساماندهی استقرار کاربری­های مختلف با عنایت به حساسیت و آسیب­پذیری منابع آب
  12. بررسی وضعیت کیفیت و آلودگی منابع آب و ارائه گزارشات حفاظت کیفی با توجه به پردازش مکانیزه داده­های مربوط به پارامترهای کیفی و آلودگی منابع آب به صورت دوره­ای به ستاد

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف معاونت طرح و توسعه:

  1.  بکارگیری و هدایت کلیه عوامل درون­سازمانی و برون­سازمانی در مطالعه و اجرای طرح­های توسعه منابع آب به منظور دسترسی به اهداف و برنامه­ها در چارچوب سیاست­ها و اولویت­های تعیین شده
  2.  برنامه­ریزی و اجرای طرح­های توسعه منابع آب با هماهنگی واحدهای ذیربط و نظارت بر کلیه مراحل مطالعه و اجرا
  3.  برنامه­ریزی و هماهنگی و تعیین مشخصات و سیمای طرح­ها و ارزیابی زمینه­های جلب مشارکت تشکل­های مردمی در احداث طرح­های عمرانی و سرمایه­گذاری­ها
  4.  انجام مطالعات و بررسی­های زیست­محیطی، اجتماعی و تدوین نظام­های بهره­برداری و مستندسازی طرح­های عمرانی در کلیه مراحل مطالعه و اجرای طرح
  5.  اعلام برنامه­های مطالعاتی و اجرائی و مشخصات فنی و انجام عملیات مورد نظر طرح­های عمرانی به معاونت برنامه­ریزی شرکت
  6.  همکاری با مدیریت برنامه­ریزی و بررسی­های اقتصادی در تهیه و تنظیم برنامه­های کوتاه­مدت، میا­ن­مدت و بلندمدت و پیش­بینی برنامه­های زمانی مطالعات و عملیات اجرائی طرح­های عمرانی
  7. برنامه­ریزی و هماهنگی با معاونت بهره­برداری در طول دوره تضمین و تحویل موقت و انجام هماهنگی­های لازم به منظور بهره­برداری بهینه از طرح­های عمرانی
  8.  تهیه و تدوین گزارشات تحلیلی ادواری و سایر گزارشات مدیریتی از وضعیت طرح­های عمرانی و ارائه پیشنهادات ضروری به مقام مافوق
  9.  نظارت بر تهیه و اجرای طرح­های مهندسی رودخانه، ساماندهی سواحل دریاها و دریاچه­ها و تغذیه مصنوعی
  10. ایجاد بانک اطلاعاتی و مکانیزه نمودن کلیه طرح­های عمرانی اعم از مطالعاتی و اجرائی
  11. تهیه و تدوین گزارشات تحلیلی ادواری از وضعیت طرح­های عمرانی ملی و استانی در دست اجرا و ارائه پیشنهادات اصلاحی جهت افزایش کارایی
  12. ارزیابی مشاورین فنی و پیمانکاران و ارائه نتایج به مدیریت واحد قراردادها

 

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت طرح­های توسعه منابع آبی:

  1.  برنامه­ریزی و اجرای انجام کلیه عملیات مدیریت پروژه­های در دست اجرا و اعمال نظارت­های لازم
  2.  همکاری و هماهنگی مستمر با واحدهای بهره­برداری در طول دوره تضمین و تحویل موقت پروژه­ها
  3.  هماهنگی جهت تحویل موقت و قطعی پروژه­های حوزه طرح و توسعه و تأیید طرح­ها
  4.  همکاری در انجام امور انتخاب مشاورین و پیمانکاران، تهیه شرح خدمات، بررسی و رسیدگی و تصویب صورت وضعیت­ها، تعیین صلاحیت و انتخاب مجری، کنترل و برآورد هزینه­ها و سایر موارد با رعایت قوانین و مقررات
  5.  همکاری در انجام مطالعات و بررسی­های "مهندسی ارزش" در خصوص پروژه­ها
  6.  برنامه­ریزی و اجرای مصوبات کمیته­های تخصصی و ویژه پروژه­ها در حوزه طرح و توسعه و اعمال نظارت­های لازم
  7.  اجرای عملیات پروژه­ها و انجام امور تنظیم موافقت­نامه­ها و امور بودجه بر اساس مطالعات انجام شده
  8.  تهیه و تدوین گزارشات تحلیلی از وضعیت پروژه­های در دست اجرا و ارائه پیشنهادات اصلاحی
  9.  همکاری در جهت ساده­سازی و بهینه نمودن پروژه­های مطالعاتی و اجرایی به منظور کاهش زمان­بندی و هزینه­ها با رعایت استانداردها و حفظ اهداف اصلی طرح
  10. تهیه و اجرای طرح­های مهندسی رودخانه­ها، دریاچه­ها و تغذیه مصنوعی
  11. ساماندهی و نظارت بر اعمال نظرات کمیته فنی ذیصلاح در تصویب طرح­ها و اقدام لازم جهت تصویب مراحل مختلف مطالعاتی طرح­ها
  12. ارتباط و تعامل با واحد مشارکت­های مردمی در راستای جلب سرمایه­گذاری مردمی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت مشارکت­های مردمی و طرح­های زودبازده:

  1. شناسایی و پیگیری تهیه مشخصات طرح­های قابل اجرای مشمول مشارکت مردمی و ارائه به بانک و کمیته مشترک مرکز
  2. نظارت و اعلام نظر در مورد نحوه بررسی و ارزیابی اولیه زمینه­های سرمایه­گذاری و مشارکت مردمی در طرح­های استانی و ملی و انعقاد قرارداد بانکی با ذینفعان
  3. برنامه­ریزی و نظارت بر انجام امور تشکیل و تکمیل پرونده­های بانکی طرح­ها و تکمیل مدارک مورد نیاز بانک عامل
  4. هماهنگی و پیگیری لازم در تشکیل تشکل­های مردمی (تعاونی­های آب­بران) همکاری لازم با اداره کل تعاون و سازمان جهاد کشاورزی استان در این خصوص
  5. همکاری و هماهنگی با واحدهای درون­سازمانی و برون­سازمانی به منظور اجرای سیاست­ها و مصوبات در خصوص جلب مشارکت ذینفعان در اجرای طرح­ها و استفاده از تسهیلات بانکی
  6. استفاده از خدمات مشاورین در بررسی­های اجتماعی و فرهنگی جهت ایجاد تمایل برای سرمایه­گذاری و معرفی مناطقی مستعد و نظارت بر روند مطالعات اجتماعی طرح­ها
  7. ترغیب و تشویق اشخاص حقیقی و حقوقی جهت مشارکت در سرمایه­گذاری و استفاده از تسهیلات قانونی
  8. نظارت بر پیشرفت عملیات طرح­های سرمایه­گذاری شده و انجام هماهنگی­های لازم و تهیه گزارشات مدیریتی
  9. برنامه­ریزی و نظارت بر بازپرداخت اقساط طرح­های به بهره­برداری رسیده مشارکت مردمی
  10.  برنامه­ریزی و نظارت بر کلیه مراحل اجرای طرح­های زودبازده با هماهنگی واحدهای ذیربط
  11.  تهیه و تنظیم موافقت­نامه­های طرح­های زودبازده و پیگیری موافقتنامه­های عمرانی و تخصیص بودجه و انجام
    هماهنگی­های لازم
  12.  تهیه و تدوین گزارشات تحلیلی ادواری و سایر گزارشات مدیریتی از وضعیت طرح­های زودبازده و ارائه پیشنهادات ضروری به مقام مافوق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف معاونت برنامه­ریزی:

  1. هماهنگی و ارتباط با دفاتر ستاد و شرکت مدیریت منابع آب ایران و دریافت اطلاعات، برنامه­های کلی، قوانین و مقررات، مصوبات و دستورالعمل­های موضوعه در زمینه فعالیت­های حوزه برنامه­ریزی و بهبود مدیریت
  2. برنامه­ریزی و هماهنگی جهت استقرار و توسعه نرم­افزارهای کاربردی واحدها و سیستم­های اطلاعات مدیریت به منظور پشتیبانی تصمیم­گیری مدیریت عالی و مدیریت میانی، تهیه و تدوین گزارشات مدیریتی جهت ارائه به مراجع ذیصلاح درون­سازمانی و برون­سازمانی
  3. بررسی و تدوین اصلاحات پیشنهادی ساختار تشکیلاتی (کلان و تفصیلی) جهت ارائه به شرکت مادر و اخذ تأییدیه­های لازم
  4. انجام اقدامات لازم در خصوص تجزیه و تحلیل سیستم­ها و روش­ها و تدوین فرآیندهای گردش عملیات به منظور حذف فعالیت­های موازی و زائد، ساده­سازی و بهبود بهره­وری در انجام فعالیت­ها
  5. برنامه­ریزی و هماهنگی جهت طراحی و استقرار سیستم­های سخت­افزاری و نرم­افزاری، استقرار و توسعه شبکه اطلاع­رسانی شرکت به منظور اطلاع­رسانی برون­سازمانی و درون­سازمانی و انجام پشتیبانی زمینه­های فوق
  6. تدوین برنامه­های عملیاتی در بخش­های برنامه­ریزی، تشکیلات، بهبود مدیریت و تدوین اهداف و سیاست­های قابل دسترسی در بخش­های فوق
  7. برگزاری کمیسیون­های تحویل اداری به صورت دوره­ای و مستمر و اهتمام به اجرای مصوبات مربوط
  8. برنامه­ریزی، هماهنگی و نظارت بر شناسایی روش­های تأمین منابع درآمدزایی و تجهیز منابع مالی غیردولتی اعم از منابع مالی داخلی و خارجی، اوراق مشارکت و ...
  9. برنامه­ریزی و هماهنگی در تهیه و تنظیم، تخصیص و ارزیابی بودجه شرکت و تهیه و تنظیم گزارشات بودجه­ای
  10.  برنامه­ریزی، نظارت و هماهنگی در تخصیص آب برای متقاضیان بهره­برداری از منابع آبی در راستای مدیریت منابع آبی حوزه مورد عمل
  11.  برنامه­ریزی، تعیین، تکمیل و بهنگام نمودن قیمت تمام شده آب در طرح­های عمرانی و انجام تحلیل­ها و برآوردها، تعرفه­ها و ارزش­های اقتصادی و شاخص­های ارزیابی در بخش آب با هماهنگی حوزه­های مربوط به منظور استفاده بهینه از
    سرمایه­گذاری­های انجام شده و تهیه گزارشات لازم
  12.  تصویب سیاست­ها و خط مشی­ها در کمیته تحقیقات شرکت در چهارچوب مصوبات شورای تحقیقات آب

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت برنامه­ریزی و بررسی­های اقتصادی و درآمدزایی و تجهیز منابع مالی:

  1.  هماهنگی و ایجاد ارتباط با دفاتر ذیربط ستاد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و دریافت اطلاعات، برنامه­های کلی، قوانین و مقررات، مصوبات و دستورالعمل­های موضوعه در زمینه فعالیت­های مدیریت برنامه­ریزی آب
  2.  برنامه­ریزی و انجام اقدامات لازم در خصوص استقرار سیستم اطلاعاتی مورد نیاز برای ارزیابی منابع و مصارف آب در حوزه­ها و محدوده­های مطالعاتی، تخصیص بودجه و اعتبارات و سایر فعالیت­های مرتبط
  3.  برنامه­ریزی و انجام مطالعات و برآوردهای منابع و مصارف به منظور شناخت کمبودها و محدودیت­ها و ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم
  4.  بررسی­های لازم در خصوص مدیریت تقاضا و جمع­­آوری و پردازش داده­های مربوط به پتانسیل­های موجود به منظور
    برنامه­ریزی و پاسخگویی به نیاز بخش­های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی
  5.  برنامه­ریزی، تهیه و تنظیم بودجه عملیاتی، سرمایه­ای و جاری شرکت و انجام ارزیابی عملکرد برنامه مالی شرکت در
    فعالیت­های طرح و جاری
  6.  تهیه و تنظیم بودجه سالانه شرکت و انجام اقدامات لازم تا اخذ مصوبه مجمع عمومی در خصوص تصویب بودجه پیشنهادی و بودجه اصلاحی و اعلام نتایج به واحدها
  7.  برنامه­ریزی، هماهنگی، تکمیل و بهنگام نمودن قیمت تمام شده آب، تعرفه­ها و ارزش اقتصادی آب و شاخص­های اقتصادی کلیه طرح­های مطالعاتی و سنجش و ارزیابی آنها در یک سیستم یکپارچه و نظام­دار اولویت­بندی شده
  8.  بررسی عملکرد برنامه­ها و طرح­های اجرا شده و مقایسه اهداف کمی و کیفی پیش­بینی شده، ارزشیابی عملیات فعالیت­های عمرانی و جاری
  9.  ارائه راهکارهای تأمین و تجهیز منابع مالی پروژه­های اجرایی شرکت با در نظر گرفتن توجیهات فنی و اقتصادی
  10.  برنامه­ریزی و ارائه راهکارهای فرآیندی مناسب جهت کسب درآمد با رویکرد کاهش زمان وصول، مدیریت تجمیع و
    طبقه­بندی قراردادهای درآمدی-هزینه­ای شرکت
  11.  برنامه­ریزی و مدیریت وصول مطالبات
  12.  برنامه­ریزی جهت استفاده از حداکثر ظرفیت­های قانونی اخذ تسهیلات به دو روش قرض­الحسنه و یا سرمایه­گذاری­های بلندمدت

 

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت فن­آوری اطلاعات و توسعه مدیریت:

  1.  هماهنگی و ایجاد ارتباط با دفاتر ذیربط ستاد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران جهت پیگیری دریافت اطلاعات، برنامه­های کلی، قوانین و مقررات، مصوبات و دستورالعمل­های موضوعه در زمینه فعالیت­های مدیریت
  2.  برنامه­ریزی و هماهنگی لازم با واحدهای سازمانی در تعدیل و اصلاحات ساختاری بر اساس سیاست­ها، برنامه­ها،
    دستورالعمل­های موضوعه، نظامنامه تدوین تشکیلات شرکت­ها ابلاغی از شرکت مادر و اختیارات اساسنامه­ای و تهیه گزارشات تشکیلاتی
  3.  برنامه­ریزی و هماهنگی لازم با واحدهای سازمانی در تدوین و بروز نگه­داشتن ساختار سازمانی، تشکیلات تفصیلی و شرح وظایف
  4.  جمع­آوری، تهیه و تدوین فرآیندهای گردش عملیات در وضعیت موجود و شناخت، تجزیه و تحلیل فعالیت­ها و به منظور حذف روش­ها و مراحل زائد و دوباره­کاری­ها با همکاری واحدها و گروه­های ذیربط
  5.  بررسی لازم در زمینه تجزیه و تحلیل و اصلاح فرم­ها با همکاری واحدهای پیشنهاد دهنده و نظارت بر مطالعات و تحقیقات اصلاح جا و مکان به منظور دستیابی به حداکثر بهره­وری
  6.  انجام اقدامات لازم در خصوص پیاده­سازی برنامه­های جامع تحول اداری و پیگیری برگزاری جلسات کمیسیون تحول اداری به صورت دوره­ای و مستمر و اجرای مصوبات مربوط
  7.  هدایت و راهبری کمیته­ها و کارگروه­های مرتبط با فعالیت­های فن­آوری اطلاعات، تحول اداری، بهره­وری، نظام مدیریت کیفیت، نظام پیشنهادات و نظارت بر اجرای مصوبات و ارائه گزارشات مربوط
  8.  برنامه­ریزی و نظارت در خرید خدمات فن­آوری اطلاعات از بخش غیردولتی و استفاده از خدمات مشاورین ذیصلاح در زمینه­های مرتبط
  9.  طراحی، پیاده­سازی و ارائه خدمات و پشتیبانی نرم­افزاری و سخت­افزاری مورد نیاز واحدهای سازمانی شرکت و واحدهای منابع آب شهرستانی
  10.  ایجاد و استقرار پایگاه داده­ای جامع منابع آب در محیط GIS و تدوین برنامه­های میان­مدت و کوتاه­مدت توسعه و کاربرد سنجش از دور (RS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در شرکت
  11.  طراحی و پیاده­سازی استانداردهای امنیت اطلاعات
  12.  اجرای ضوابط امنیتی مرتبط با حوزه­های فن­آوری، ارتباطات و آمار و نظارت بر اجرای دقیق آن  

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی:

  1.  برنامه­ریزی، نظارت و هماهنگی فعالیت­های مالی شرکت در کلیه زمینه­های تنظیم اسناد، رسیدگی و تشخیص حساب، پرداخت هزینه­های جاری و عمرانی، نگهداری حساب­ها، تهیه و تنظیم صورت­ها و گزارشات مالی در چارچوب قوانین و مقررات و اتخاذ تصمیم مناسب در جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز
  2.  نظارت بر اجرای طرح­های طبقه­بندی مشاغل و انجام اصلاحات لازم و ارائه پیشنهادات لازم به مراجع ذیصلاح جهت تأیید و تصویب
  3.  وصول درآمدها و هزینه­ها و اعمال تمهیدات لازم به منظور رفع مغایرت­ها و تهیه گزارشات مدیریتی در خصوص درآمدها و هزینه­ها با هماهنگی معاونت­های مربوط
  4.  انجام کلیه عملیات کارگزینی شامل: امور انتصاب، ترفیع، انتقال، جابجایی، بازخرید سنوات خدمت، استعفا، مأموریت­ها و مرخصی­ها، صدور احکام و ابلاغ­های مربوطه و سایر امور مربوطه
  5.  انجام هماهنگی­ها و اقدامات لازم در اجرای برنامه­ها و طرح­های حقوق و مزایا، بازنشستگی، رفاه و سایر مسائل مربوط به نگهداری نیروی انسانی از قبیل پوشش­های بیمه­ای، تسهیلات مالی و غیرمالی، امور درمان، خدمات عمومی، رفاهی و ایمنی پرسنل بر اساس قوانین و مقررات مورد عمل
  6.  برنامه­ریزی و هماهنگی جهت استقرار سیستم­های مکانیزه اداری و بروز نگه­داشتن آن
  7.  نظارت بر عملکرد سیستم مکاتبات اداری و ثبت و صدور نامه­ها و حفاظت از سیستم بایگانی اسناد و مدارک در پرونده­های پرسنلی و اداری و سیستم مکانیزه و نظارت بر امحاء اسناد و مدارک منسوخ براساس صوابط و دستورالعمل­های مورد عمل
  8.  برنامه­ریزی و نظارت بر عملکرد و نحوه نگهداری ساختمان­ها، دستگاه­ها، ماشین­آلات، تأسیسات، ابنیه و فضای سبز،
    نامه­رسانی و سایر خدمات مورد نیاز
  9.  نظارت بر عملیات مناقصه و مزایده و استعلام مربوط به خرید و فروش اقلام و نیازهای تدارکاتی و سیستم انبارداری و نگهداری اموال
  10.  برنامه­ریزی و هماهنگی با واحدهای ذیربط در زمینه بررسی اقتصادی و تحلیل هزینه و منفعت روش­ها و ارائه همکاری­های لازم از طریق واحدهای مربوطه برای تدوین روش­هایی که منجر به سوددهی شرکت می­شود
  11.  انجام هماهنگی با سایر حوزه­های شرکت در زمینه تدوین بودجه سالانه و همکاری برای تهیه موافقت­نامه­های شرکت با مجریان طرح­ها به منظور کنترل و هماهنگی مسائل اداری و مالی
  12.  نظارت بر تهیه صورتحساب و بیلان کلی درآمد

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت مالی و ذیحسابی:

  1. انجام وظایف مدیریت مالی و ذیحسابی بر اساس قوانین و مقررات و ضوابط وزارت امور اقتصادی و دارائی و قوانین و مقررات موضوعه حسابداری
  2. اعمال نظارت بر حسن انجام امور مربوط به عملیات حسابداری جاری شرکت، رعایت اصول پذیرفته شده مالی و تهیه و تدوین آئین­نامه و دستورالعمل­های گردش کار
  3. اعمال نظارت و هماهنگی لازم در انجام فعالیت­های مالی واحدهای شرکت و واحدهای داخلی
  4. همکاری و هماهنگی در تهیه و تنظیم بودجه سالانه، تأمین اعتبارات هزینه­های شرکت بر اساس بودجه مصوب و درخواست وجه از خزانه و تهیه گزارشات عملکرد بودجه
  5. تهیه و تنظیم صورت­ها و گزارشات مالی (مربوط به عملیات انتفاعی) جهت ارائه به هیأت مدیره و مدیریت مجامع عمومی شرکت
  6.  نظارت بر رفع واخواهی­های صورت­های مالی و همکاری با حسابرسان داخلی و خارج و ممیزین مالیاتی
  7. تنظیم پاسخ گزارشات حسابرسی و بازرسی و ارائه اطلاعات مورد نیاز در جهت حل و فصل مسائل مالی
  8. نظارت بر اخذ و نگهداری ضمانت­نامه­ها، حساب­های انتظامی و انجام اقدامات قانونی و لازم در جهت ابطال و تمدید آنها
  9. بررسی و تأیید صورت­های مالی، اسناد مالی، چک­های صادره، افتتاح حساب جاری همکاران، دستور پرداخت در چارچوب قوانین و مقررات مالی
  10.  کنترل بر خریدهای شرکت از نظر عدم مغایرت با قوانین و مقررات مربوط به معاملات شرکت­های دولتی و مقررات مالی ممنوعه
  11.  پیگیری و رفع مسائل مالی شرکت از طریق شرکت در جلسات و کمیسیون­های مربوطه با وزارت نیرو، وزارت امور اقتصادی و دارائی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و تهیه گزارشات مورد نیاز
  12.  نظارت بر حسن انجام عملیات مکانیزاسیون امور مالی و انجام پیش­بینی­ها و تمهیدات لازم

 

 

 

 

 

 

اهم وظایف مدیریت حقوقی:

  1. برنامه ­ریزی و انجام امور مربوط به طرح و تعقیب دعاوی شرکت علیه اشخاص حقیقی و حقوقی و دفاع از دعاوی مطروحه در کلیه مراحل قضایی
  2. برنامه­ ریزی و هماهنگی جهت تملک و خرید اراضی در محدوده طرح­های عمرانی
  3. برنامه­ ریزی و هماهنگی لازم جهت ثبت مالکیت شرکت بر بستر و حریم رودخانه­ها و سواحل
  4. برنامه ­ریزی، هماهنگی و نظارت به منظور ساماندهی دارایی­های غیرمنقول و مایملک شرکت، تهیه و ارائه گزارشات ادواری با هدف بهره­برداری و استفاده موثر از آنها
  5. تحلیل و ارزیابی عملکرد قوانین جاری آب و بررسی تطبیقی قوانین جاری با حقوق عرفی مربوط به حقابه­ داران و بهره­برداری کنندگان از منابع آب­های داخلی و ارائه پیشنهادات اصلاحی به مراجع ذیربط
  6. شرکت در جلسات رسیدگی دادگاه­ها و هیأت­­های تشخیص و حل اختلاف ادارات کار و کمیسیون­های ذیربط
  7. انجام حمایت­های قضایی از مسئولین و کارکنان شرکت در انجام مسئولیت­های شرکت و ارائه مشاوره و پشتیبانی حقوقی واحدهای شرکت
  8. نظارت بر رسیدگی شکایات مردمی با هماهنگی حوزه­های ذیربط و پیگیری­های لازم نسبت به دعاوی مطروحه توسط اشخاص به منظور صیانت از حقوق شرکت
  9. برقراری ارتباط با مشاور حقوقی و وکیل دعاوی شرکت و تنظیم مشترک برنامه دعاوی به منظور حصول نتیجه مطلوب و مؤثر
  10. تهیه و تدوین گزارش تحلیلی از مجموعه عملکرد سالانه در زمینه­های تملک اراضی، دعاوی، املاک و سایر کارکردهای مرتبط با وظایف و مأموریت­های اصلی واحد حقوقی
  11. برنامه­ریزی و هماهنگی برای تشکیل آرشیو قوانین جهت دسترسی کارشناسان و واحدهای سازمانی به قوانین و مقررات و آیین­نامه ­ها و مصوبات مربوط به صنعت آب و سایر موضوعات مرتبط
  12. بررسی، بازبینی و اعلام نظر حقوقی در خصوص کلیه قراردادهای مورد انعقاد واحدهای درون­سازمانی با شخصیت­های حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با شرکت

 

 

 تاریخ ثبت :
  آخرین به روزرسانی :
 
 
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 22
  • بیشترین بازدید همزمان : 126
  • بازدید امروز : 1,993
  • بازدید دیروز : 3,877
  • کل بازدید : 1,307,406
  • آخرین به روزرسانی : 1399/12/18 13:37:16

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : البرز، کرج، مهرشهر، بلوار امام خمینی، رو به روی مصلی، خیابان بوستان، شرکت سهامی آب منطقه ای البرز
  • کدپستی : 3186717598
  • تلفن : 33342300-026
  • فاکس : 33340270-026
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :