به گزارش روابط عمومی : داود نجفیان؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز به عنوان یکی از برگزارکنندگان اصلی این پویش در جمع خبرنگاران گفت: “کودک الگوی رفتاری خود را از بزرگترها می گیرد. اما این بار ما می خواهیم با هدف قرار دادن کودکان، خانواده ها را با موضوعات مربوط به فرهنگسازی مصرف بهینه آب آشنا کنیم.”
او با تاکید بر اینکه آموزش کودکان و نوجوانان به دلیل اثرپذیری بالا، اهمیت ویژه ای دارد گفت: “ایران در منطقه آب و هوایی خشک و نیمه خشک واقع شده و متوسط بارندگی در آن حدود یک سوم متوسط جهانی است و به رغم کمبود جدی آب در سطح کشور، هنوز بخش اعظمی از جامعه از خطر کم آبی آگاهی درست و دقیق ندارند.”
مدیرعامل شرکت آب منطقهای البرز افزود: “بند 4 سیاست های ابلاغی اصلاح الگوی مصرف به آموزش روشهای بهینه مصرف در کلیه پایههای آموزش عمومی تاکید دارد و با همین هدف بنا داریم با آموزش مشارکتی، تلاش خود را در راستای کاهش مصرف آب در سطح خانوادهها، انجام دهیم.”
نازنین قادری؛ مدیر مارکتینگ شرکت رنگ نیپون با بیان اینکه رنگهایی که در اختیار پویش نجات قطرهها قرار میگیرد، دوستدار محیط زیست است، ادامه داد: “یکی از دغدغههای اصلی شرکت رنگ نیپون، فرهنگسازی و عمل به مسئولیت اجتماعی است و از این رو علاوه بر تامین رنگ و لوازم نقاشی، با بر عهده گرفتن بخش دیگری از هزینههای برگزاری پویش، برای ایجاد فضای شاد و صمیمانه و در عین حال علمی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان تلاش میکنیم.”
نسترن کیوانپور؛ بنیانگذار و مدیر اجرایی پویش نجات قطرهها نیز تاکید کرد: “ما در این پویش سعی میکنیم با استفاده از روشهای شاد و سرگرمکننده برای فرهنگسازی میان کودکان، تاثیرگذاری آن را به مراتب افزایش دهیم. چرا که برگزاری جشنها و جشنوارههای شاد برای کودکان، فرصتی مناسب برای آموزش ضمن تفریح و سرگرمی ایجاد میکند.”
او افزود: “با استفاده از روشهای خلاقانه و شاد، میتوان فرهنگسازی در سنین پایین را به امری لذتبخش و موثر تبدیل و به این ترتیب، نسلی آگاه، مسئولیتپذیر و متعهد به ارزشهای انسانی تربیت کرد.”