|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

بازدید خبرنگاران از طرح جامع آبرسانی البرز

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به عقب ماندگی زیر ساخت ها ، محدودیت منابع آبی و افزایش روز افزون جمعیت استان اعلام کرد: با اهتمام دولت سیزدهم مدیریت منابع آب و طرح جامع آبرسانی این استان طربق زمانبندی تعیین شده ، پیش می رود.

 به گزارش روابط عمومی داود نجفیان روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح جامع آبرسانی استان البرز به خبرنگاران گفت : کثرت جمعیت، برداشت بی رویه از منابع آب زیر زمینی و مشکلات زیر ساختی از جمله کمبود مخازن ذخیره آب سبب شد تا شرکت آب منطقه ای البرز طرح های مختلفی برای جبران کاستی ها و رفع مشکلات در این بخش تعریف به اجرا درآورد.

وی ادامه داد: از آنجا که بخش اعظم منابع آبی استان در طول سال به مصرف می رسد بر این اساس شاهد مشکلاتی در تامین آب مردم هستیم .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز با یادآوری این نکته که چند برنامه در قالب طرح ساماندهی منابع آبی استان تعریف و به اجرا درآمده است، گفت: شناسایی و ساماندهی چاه های غیر مجاز، انتقال آب سدها به مناطق مختلف استان ، هوشمند سازی چاه های آب ، توسعه طرح های تغذیه مصنوعی دشت ها از جمله پروژه ها و طرح های شرکت آب منطقه ای البرز است .

وی در تشریح آخرین وضعیت طرح جامع آبرسانی البرز گفت : این طرح که مطالعات آن از سال ۹۷ آغاز شد سرانجام با اهتمام دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۱ شاهد اجرایی شدن آن هستیم که در ۲ بخش شرق و غرب استان پیش می رود.

نجفیان بابیان اینکه اکنون حدود ۷۵ درصد آب مورد نیاز استان از چاه ها تامین می شود، افزود: یکی از برنامه های طرح جامع ، تعادل بخشی به منابع آبی است که براین اساس ۵۵ میلیون مترمکعب سهمیه جدید از سدهای طالقان و کرج برای البرز تعیین شده که در مجموع سهمیه آب استان به سالانه ۱۱۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : اکنون در تلاش هستیم تا با اجرای طرح جامع آبرسانی ضمن جذب ۵۵ میلیون متر مکعب سهمیه جدید ، وضعیت شبکه آبی استان را متعادل کنیم و در کنار آن نیز حجم برداشتی از آب های زیر زمینی کاسته شود.

نجفیان تاکید کرد: در اجرای طرح جامع آبرسانی استان البرز تلاش ها بر دریافت ردیف بودجه مستقل از منابع ملی برای این طرح و پروژه های دیگر آبرسانی استان بود که با اهتمام دولت سیزدهم در این بخش نیز توفیق حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز بیان کرد: در بخش غربی استان اکنون پروژه تصفیه خانه شهر جدید مهستان شهرستان ساوجبلاغ با آبدهی ۸۰۰ لیتر برثانیه در حال ساخت و تکمیل است که به موازات آن خط انتقال آب به شهرستان های نظرآباد و اشتهارد اجرایی شده است.

نجفیان گفت : خط انتقال آب از نظرآباد تا اشتهارد به طول ۴۰ کیلومتر پایان یافته و خط انتقال آب از تصفیه خانه شهر جدید مهستان شهرستان ساوجبلاغ تا نظرآباد به طول ۲۲ کیلومتر مرحله پایانی خود را می گذارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز افزود: در واقع طرح آبرسانی غرب البرز از سه بخش شامل تصفیه خانه و ۲ خط بزرگ انتقال تشکیل شده که این سه بخش تا پایان سال جاری به طور کامل تکمیل می شود .

نجفیان یاد آور شد: شبکه آبرسانی غرب استان البرز برای جمعیتی افزون بر یک میلیون و۱۰۰ هزار نفر طراحی و اجرایی شده که افق ۱۵ برای آن تعیین شده است.

وی با بیان اینکه برای کاهش برداشت از سفره های زیر زمینی در ۲ بخش مهم پیش رفتیم ، گفت : تامین اعتبار برای طرح جامع آبرسانی و اجرای طرح تغذیه مصنوعی دشت ها از مهمترین اقدامات محوری شرکت آب منطقه ای البرز در ۲ سال اخیر بوده است .

نجفیان گفت : در اجرای طرح جامع آبرسانی البرز در گام نخست حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه تامین آب برای استان تعریف کردیم و توانستیم ردیف بودجه بگیریم .

وی اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۳ ردیف اعتباری مناسب برای طرح سراسری آبرسانی البرز دیده شده است و اکنون تصفیه خانه شهرجدید مهستان و طرح جامع آبرسانی در غرب استان البرز برای برداشت ۲۵ میلیون متر مکعب از آب سد طالقان در مرحله نهایی است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز افزود: برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم پروژه ها به صورت زمانبندی و باشتاب در حال اجرا است ؛ تاکنون ۷۰ درصد تجهیزات تصفیه خانه آب غرب استان البرز خریداری شده است و در مجموع ۵۰ درصد پروژه انجام شده است .

نجفیان گفت : تا آخر مهر ماه جاری ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب شرب وارد شبکه شهرستان های نظرآباد و اشتهارد می شود.

وی یادآور شد: از ۱۵ تیرماه سال جاری آب اشتهارد از طریق چند چاه تامین کردیم اما با تکمیل تصفیه خانه و شبکه انتقال تا پایان امسال آب طالقان به اشتهارد و نظرآباد می رسد ضمن آنکه برای تامین آب شرب شهرستان های غرب البرز در مجموع یک هزار لیتر بر ثانیه انتقال آب در ماه های آینده انجام خواهد شد.

کد خبر: 747
  تاریخ خبر : 1402/07/08
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/07/08
 عباس کیخایی
 838
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 59
  • بیشترین بازدید همزمان : 533
  • بازدید امروز : 19,515
  • بازدید دیروز : 26,099
  • کل بازدید : 8,310,086
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/09 09:35:19
  • شناسه IP شما : 3.141.24.134

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : البرز، کرج، مهرشهر، بلوار امام خمینی، رو به روی مصلی، خیابان بوستان، شرکت سهامی آب منطقه ای البرز
  • کدپستی : 3186717598
  • تلفن : 02635770000
  • فاکس : 33340270-026
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :