|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آب شیرین به شهرستان کویری اشتهارد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: آب شیرین و گوارا در اجرای طرح جامع آبرسانی با اهتمام دولت سیزدهم و حمایت وزارت نیرو در تابستان گرم ۱۴۰۲ به شهرستان کویری اشتهارد رسید.

 به گزارش روابط عمومی داود نجفیان گفت : طرح جامع آبرسانی استان البرز از سال ۱۳۹۷ در دست اقدام قرار گرفت، سرانجام در سفر ۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ عملیاتی اجرایی آن با آبرسانی به مناطق پرتنش آبی استان مانند شهرستان‌های اشتهارد و نظرآباد آغاز شد.

وی ادامه داد: اینک با تلاش شبانه‌روزی مشاوران، پیمانکاران و مهندسان شرکت آب منطقه‌ای البرز شاهد به ثمر رسیدن شبکه انتقال آب به شهرستان کویری اشتهارد هستیم که ساکنان آن سال‌های متمادی در انتظار چنین پروژه‌ای بودند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در تشریح این پروژه گفت: این خط انتقال به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه طرح آبرسانی شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد احداث شده و تا افق ۱۴۳۰ نیاز آبی ساکنان اشتهارد را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت کنونی شهرستان اشتهارد ۶۲ هزار نفر برآورد شده است، افزود: این شبکه آبرسانی تا جمعیت ۹۶ هزار نفری افق ۱۴۳۰ آبرسانی پایدار خواهد داشت.

نجفیان اعتبار صرف شده برای این پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سالانه ۲ میلیون متر مکعب آب از طریق این شبکه که در طول ۱۵ ماه اجرا شده به شهرستان اشتهارد انتقال می‌یابد.

وی گفت: این پروژه و تعداد دیگری پروژه مهم آبرسانی روز پنجشنبه هفته جاری با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز به پروژه مهم دیگر شرکت آب منطقه‌ای این استان اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از طرح تغذیه مصنوعی فردیس، کرج و دشت تهران یکی دیگر از برنامه‌های سفر وزیر نیرو به استان البرز خواهد بود.

 

وی ادامه داد: این طرح مخازن تغذیه مصنوعی روی رودخانه کرج در محدوده شهرستان فردیس استان البرز به منظور تغذیه و تقویت آبخوان (سفره‌های زیرزمینی آب ) به مدت ۳۶ ماه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان احداث شده است که سالانه امکان تزریق ۵۴ میلیون متر مکعب آب به سفره‌های زیرزمینی را دارد .

همچنین طرح دیگر شامل مخازن تغذیه مصنوعی بر روی رودخانه کردان در شهرستان ساوجبلاغ با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان با حجم ذخیره‌سازی ۲۰ میلیون مترمکعب آب در سال بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز بیان کرد: وزیر نیرو ضمن افتتاح بخش اول (مدول اول ) تصفیه خانه شهر جدید مهستان و خط انتقال مربوطه با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان و با تولید ۲۴۰ لیتر آب در ثانیه برای تامین آب شرب این شهر، از روند اجرایی بخش دوم تصفیه خانه مهستان که با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان و تولید ۸۰۰ لیتر در ثانیه آب برای تامین آب شرب شهرهای مهستان، هشتگرد، نظرآباد و اشتهارد از محل خط انتقال طالقان در دست ساخت است بازدید خواهد کرد.

وی ادامه داد: طرح تصفیه خانه شهرجدید مهستان با تولید ۲۵ میلیون مترمکعب آب برای پوشش جمعیتی در حدود ۷۵۰ هزار نفر در شهرستان‌های غربی استان در دست احداث و تکمیل قرار گرفته است.

همچپنین در این سفر وزیر نیرو از پروژه آبرسانی شهر نظرآباد به طول ۲۲ کیلومتر خط انتقال از سد طالقان با اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان در دست اقدام است، بازدید خواهند کرد؛ این پروزه طبق برنامه تا آخر شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری برسد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: طرح جامع آبرسانی استان البرز از سال ۱۳۹۷ کلید خورد که در اجرای این طرح تامین آب ۳۰ ساله برای این استان دیده شده است.

 

وی اظهار کرد: مطالعات این طرح قبل از دولت سیزدهم انجام شد اما با حمایت مالی این دولت اجرایی شده است که در گام نخست شهرستان‌های اشتهارد، نظرآباد، ساوجبلاغ و کرج از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

نجفیان با بیان اینکه اکنون ۷۵ درصد آب مصرفی البرز از چاه‌ها تامین می‌شود، گفت : با تکمیل طرح جامع آبرسانی سهم برداشت از سدهای طالقان و کرج برای استان البرز بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون سهمیه برداشت آب البرز از این ۲ سد ۱۱۰ میلیون متر مکعب در سال است که بخشی از این سهمیه به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها هنوز برداشت نشده که با تکمیل بخش‌های مختلف طرج جامع آبرسانی به تدریج تمام سهمیه را دریافت خواهیم کرد.

استان سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری البرز در سال‌های اخیر به علت خشکسالی و کم بارشی با مشکلاتی در زمینه تامین آب شرب مواجه شده که اکنون با به ثمر رسیدن پروژه‌های مهم آبرسانی کاستی‌ها در این بخش در حال برطرف شدن است.

کد خبر: 723
  تاریخ خبر : 1402/04/28
 عباس کیخایی
 1149
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 50
  • بیشترین بازدید همزمان : 533
  • بازدید امروز : 13,567
  • بازدید دیروز : 26,099
  • کل بازدید : 8,304,138
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/09 09:35:19
  • شناسه IP شما : 18.221.146.223

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : البرز، کرج، مهرشهر، بلوار امام خمینی، رو به روی مصلی، خیابان بوستان، شرکت سهامی آب منطقه ای البرز
  • کدپستی : 3186717598
  • تلفن : 02635770000
  • فاکس : 33340270-026
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :