|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در جلسه شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان

با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، چالش‌ها و فرصتهای خدمت رسانی بهینه در بخش آب و برق به مردم استان البرز بررسی شد.

به مناسبت سفر هیأت دولت به استان البرز جلسه شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان با موضوع بررسی چالش ها و فرصتها در خدمت رسانی بهینه به مردم استان و همچنین مدیریت بهینه آب و برق بعنوان پیش نیاز اساسی تولید و اشتغال و تحقق شعار سال به ریاست معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در روز پنج شنبه 18 فروردین ماه در محل شرکت آب منطقه ای البرز برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای البرز در این جلسه که در حاشیه سفر هیئت دولت به استان البرز برگزار شد محمدجوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اهمیت استراتژیک صنعت آب و برق در لحظه لحظه زندگی مردم و نقش زیربنایی آن در توسعه،تولید اشتغال و خودکفایی که نیازهای اساسی جامعه ماست و در تحقق شعار سال نیز نقشی اساسی دارد، گفت، سنگینی و حساسیت وظایف این وزارتخانه موجب شده است که سطح توقعات از این وزرارتخانه بسیار بیشتر از مقدورات و اختیارات باشد که البته بحمدالله با همت مضاعف همکاران در سطوح ستاد و صف، رضایتمندی مردمی از صنعت آب و برق در سطحی مطلوب و فزاینده می باشد.

به گفته معاون وزیر نیرو بدلیل تداوم خشکسالی ها  و کاهش بارش‌ها که مرتبط با پدیده تغییر اقلیم است درسال جاری شرایط آب در کشور دشوار می باشد و تاکنون میزان بارش ها در  کشور درحدود ۱۸ درصد کمتر از نرمال باشد و این مساله اهتمام و تلاش مضاعف را در عرصه مدیریت آب هم بعد توسعه منابع آبی و هم بعد حفاظت و افزایش بهره وری می طلبد.

وی افزود خشکسالی در کشور ما پدیده عجیبی نیست چرا که اقلیم کشور ما خشک و نیمه خشک می باشد و در چنین شرایطی گذشتگان ما قدر آب را به خوبی می دانستد و با مدیریت بهینه و مصرف بهینه همچنین با خلاقیت ها و ابداعات بی‌نظیر خود مانند قناتها سعی داشتند که مدیریت بهینه‌ای بر منابع آب داشته باشند و تعادل بین منابع و مصارف را به خوبی ایجاد کنند؛اما متاسفانه امروزه با این که سرانه آب تجدید پذیر در کشورکاهش یافته و به عبارت دیگر آب کمیاب تر شده است اما در سطح اذهان عمومی هنوز از ارزش واقعی خود برخوردار نیست لذا باید با عملیات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صحیح ارزش آب را به شکل واقعی مردم یادآور شده و به همان شیوه‌ای که پیشینیان ما نیز به خوبی و به درستی دنبال می کردند با کم‌آبی سازگار شویم. در حال حاضر برنامه سازگاری با کم آبی با هدایت شخص وزیر نیرو در حال اجراست و در سطوح ملی و استانی کارگروه ها فعالند و تکالیف و وظایف دستگاه‌های مختلف در حوزه صرفه جویی را مشخص و بر اجرای آن نظارت می کنند.
معاون وزیر نیرو با تاکید بر سازوکارهای ترویج مصرف بهینه آب اعم از راهکارهای فرهنگ سازی،حفاظتی و اقتصادی، گفت: اتلاف آب توسط عده ای موجب محدودیت و عدم دسترسی سایرین به آب می شود که این امر اصل عدالت در  توزیع و دسترسی به آب که مورد تاکید ریاست محترم جمهور می باشد را خدشه دار می‌کند.

جوانبخت افزود:صنعت استراتژیک آب تقریبا کل شئون زندگی مردم اعم از شرب بهداشت،کشاورزی و مباحث صنعتی و توسعه را بشدت تحت تاثیر خود قرار می دهد  لذا آب مساله ای بین بخشی و فرابخشی است فقط مختص وزارت نیرو یا  حتی چند وزارتخانه مرتبط نیست  بلکه موضوعی فراقوه ای است برای مثال علاوه بر  قوه مجریه، قوه قضایی هم باید در این حوزه  بخصوص در پیشگیری و برخورد با تخلفات و جرایم آبی همکاری داشته باشد به طور کلی تمام  دستگاه‌های حاکمیتی باید در این حوزه هماهنگ عمل نمایند و وزارت نیرو در صدد است با هماهنگی و همراهی همه دستگاه های دولتی و حاکمیتی و مردم در راستای مدیریت یکپارچه منابع آب هم در حوزه سرمایه گذاری ها و زیرساخت ها و هم در بحث مدیریت تقاضا و صرفه جویی و کاهش اتلاف آب گام های مهمی بردارد.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد :مساله آب در استان البرز به واسطه شرایط خاص استان تمرکز مراکز جمعیتی،صنعتی و کشاورزی ، مهاجرپذیری این استان جدی تر است. استان البرز از استان های جدید الاتاسیس با زیرساختهای ناکافی آب است که مباحث آب شرب در آن اهمیت بسیاری دارد و اقتصاد آب و بازار آب باید با جدیت در استان پیگیری شود. وی در ادامه گفت:خوشبختانه در سال جاری بودجه و اعتبارات خوبی به برای بخش آب و زیرساخت ها و طرح های آبی در نظر گرفته شده است و استان البرز به واسطه شرایط خاص خود باید سهم خوبی از اعتبارات بخش آب داشته باشد.

داود نجفیان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای البرز نیز در این جلسه گزارشی از روند همکاری و هماهنگی شرکتهای تابعه وزارت نیرو در استان در قالب شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان ارائه داد و خلاصه‌ای از سیمای آب استان و گزارشی از وضعیت منابع و مصارف آب، چالش ها و محدودیت منابع آب و ضعف زیر ساختهای آب بخصوص آب شرب ارائه داد و اهمیت شروع عملیات اجرایی رینگ سراسری آب شرب استان با اولویت آبرسانی به نقاط غربی استان که در منابع آب شرب در وضعیتی نامناسب به لحاظ کمی و کیفی قرار دارند را مورد تاکید قرار داد.

 به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز با پیگیری ها و جدیت شرکت آب منطقه‌ای روند کسر مخزن سالانه آبهای زیر زمینی نسبت به چندسال گذشته  کاهش چشمگیری یافته است همچنین در سال گذشته تکالیف خود در برنامه سازگاری با کم آبی را به طور کامل انجام داده ایم وی همچنین در توضیح وضعیت طرح ساماندهی به رودخانه‌های استان گفت: از آنجا که بدون مشارکت و همراهی مردمی برنامه آزادسازی و ساماندهی رودخانه ها به توفیق نخواهد رسید، شرکت آب منطقه ای در طرح ساماندهی رودخانه ها، وضعیت اجتماعی اقتصادی و معیشتی ساکنان و ذینفعان را مد نظر قرار داده است که مورد استقبال مردم  و ذینفعان نیز واقع شده است .

 

کد خبر: 589
  تاریخ خبر : 1401/01/18
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/01/20
 عباس کیخایی
 1575
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 41
  • بیشترین بازدید همزمان : 533
  • بازدید امروز : 3,160
  • بازدید دیروز : 25,696
  • کل بازدید : 8,105,795
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/29 12:27:54
  • شناسه IP شما : 3.135.202.224

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : البرز، کرج، مهرشهر، بلوار امام خمینی، رو به روی مصلی، خیابان بوستان، شرکت سهامی آب منطقه ای البرز
  • کدپستی : 3186717598
  • تلفن : 02635770000
  • فاکس : 33340270-026
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :