|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

-

گام بلند برای فرونشاندن تنش آبی با اجرای رینگ سراسری البرز

شرکت آب منطقه ای استان البرز سرانجام پس از ماه ها پیگیری و کار و تلاش با حمایت مسوولان دولت سیزدهم و استاندار البرز، احداث شبکه سراسری آبرسانی را روز شنبه عملیاتی کرد. این پروژه عظیم که 62 کیلومتر طول دارد در گام نخست شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و اشتهارد را از مشکل کم آبی رهایی خواهد بخشید، پروژه ای که با چشم انداز 25 ساله اجرایی شده و قرار است با حرکت جهادی در کمترین زمان ممکن بهره برداری شود.

مهندس داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز در مراسم کلنگ زنی شبکه انتقال آب شهرستان اشتهارد که دکتر مجتبی عبداللهی استاندار البرز و مسوولان استانی حضور داشتند ، گفت

امروز شهرستان های غربی و جنوبی غربی استان البرز با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند که به همین دلیل رینگ سراسری آبرسانی به این مناطق اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ۳۱ درصد جمعیت استان البرز در این مناطق استقرار دارد که تامین آب این جمعیت برای درازمدت پیش بینی شده است .

نجفیان گفت : به همین دلیل از اواخر سال ۹۷ طرح مطالعاتی رینگ سراسری آبرسانی استان البرز آغاز شد اما منابع مالی نداشتیم ؛ با پیگیری های مستمر وزارت نیرو را مجاب کردیم که ۵۵ میلیون متر مکعب سهمیه جدید از آب سدهای امیر کبیر کرج و طالقان به البرز اختصاص یابد.

وی اظهار داشت : با وجود اینکه ردیف اعتباری برای توسعه طرح های آبرسانی نداشتیم اما طرح مطالعات جامع آبرسانی استان به تصویب رسید که بودجه آن هفت هزار میلیارد ریال به جز طالقان برای تامین پایدارآب تاسال ۱۴۳۰ است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : انتهای این طرح به شهرستان اشتهارد می رسد و بخش عمده استان از مزایای رینگ سراسری آبرسانی بهره مند خواهند شد .

نجفیان افزود: اشتهارد به لحاظ آب فقیر است که سال های گذشه دنبال این بودیم که از سفره های دیگر البرز و حتی استان قزوین انتقال آب برای این شهرستان صورت بگیرد که شرایط خاصی داشت و امکان نداشت؛ اما اولویت اول بر احداث رینگ سراسری برای این منطقه گذاشتیم .

وی اظهار داشت : خط انتقال آب از سد طالقان تا اشتهارد ۶۲ کیلومتر است که شامل ۲۲ کیلومتر شبکه اضطراری در محدوده تصفیه خانه هشتگرد تا انتهای شهرستان نظرآباد و ۴۰ کیلومتر شبکه از نظرآباد تا اشتهارد می شود .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این خطوط انتقال آب اختصاص یافته است که تلاش ها براین است تا این طرح در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد ضمن آنکه افتتاح این طرح در کاهش بهره برداری از منابع آب زیر زمینی تا ثیر گذار است.

وی افزود: ساکنان شهرستان اشتهارد نیز با افتتاح این طرح از آب آَشامیدنی با کیفیت بهره مند خواهند شدو سایر شهرستان های غرب البرز نیز برای بلندمدت مشکل کم آبی نخواهند داشت.

 

 

 

 همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز در مراسم .آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد افزود : پروژه انتقال آب هشتگرد به طول ۲۲ کیلومتر با تامین آب ۲۵۰ لیتر در ثانیه و تصفیه خانه دوم این منطقه با آبدهی ۳۵۰ لیتر در ثانیه در دست اقدام قرار گرفته است.

 نجفیان گفت : البرز ۲ سد بزرگ دارد و انتظار این بود که بیشترین برخورداری را از آب داشته باشد اما بنا به دلایلی به لحاظ همجواری با پایتخت که ۵۵ میلیون متر مکعب سهمیه جدید از این سدها گرفته شد.

وی اظهار داشت: اکنون ۷۵ درصد نیاز آبی البرز از سفره های زیر زمینی تامین می شود که اکنون وضعیت آبخوان های استان بحرانی و ممنوعه هستند.

نجفیان افزود: زیر ساخت های بخش آب و تامین آب استان البرز عقب ماندگی زیادی دارد و در مقایسه با متوسط کشور پایین هستیم ؛ البته البرز فاقد رینگ سراسری آبرسانی است .

وی بیان داشت : برای بهره مندی از سهمیه جدید سدهای آب استان البرز تلاش مستمری انجام شد؛ البرز پیگیر این است که نسبت برخورداری از آب سطحی با شهر تهران می بایست به صورت مساوی باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : اجرای شبکه سراسری آبرسانی البرز هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد؛ اکنون یک هزارو500 میلیارد ریال برای خط انتقال آب شهرستان ساوجبلاغ و یک هزار میلیارد ریال برای تصفیه خانه مدول دوم این منطقه اعتبار پیش بینی شده است.

وی بیان داشت : از محل سفر رییس جمهور به استان البرز 2 هزار میلیارد ریال برای تامین آب غرب استان اختصاص یافته است که از محل بودجه تنش آبی تامین می شود.

حسین بغدادی فرماندار نظرآباد نیز در این آیین گفت : سالها است که با وجود سد طالقان این شهرستان و مناطق همجوار با تنش آبی مواجه هستند که انتظار می رود با برنامه ریزی دقیق فرآِیند انتقال آب امسال در این مناطق انجام شود.

 

استاندار البرز: بهره مندی البرز از آب سدها بیشتر می شود

 

استاندار البرز اعلام کرد: با اجرای طرح رینگ سراسری آبرسانی استان ، میزان بهره مندی ساکنان البرز از آب سدهای این استان بیشتر خواهد شد

دکتر«مجتبی عبداللهی » در آیین کلنگ زنی طرح جامع و سراسری آبرسانی استان البرز در شهرستان اشتهارد افزود: اکنون ۷۵ درصد آب َآشامیدنی مردم استان البرز از سفره های زیر زمینی و ۲۵ درصد از سدهای کرج و طالقان تامین می شود که با اجرای آبرسانی سراسری میزان بهره مندی از آب های سطحی بیشتر می شود.

استاندار البرز اظهار داشت : نیازهای مختلف مردم استان البرز احصا شده و برای رفع آنها برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد : انتظار می رود با اجرای طرح آبرسانی سراسری البرز ، مشکل آب آشامیدنی مردم شهرستان اشتهارد و شهرجدید مهستان ( شهر جدیدهشتگرد) برطرف شود چرا که ظرف مدت کوتاهی به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: 595
  تاریخ خبر : 1401/02/24
 عباس کیخایی
 1772
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 30
  • بیشترین بازدید همزمان : 533
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید دیروز : 9,704
  • کل بازدید : 7,670,380
  • آخرین به روزرسانی : 1402/12/28 10:20:00
  • شناسه IP شما : 34.204.52.16

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : البرز، کرج، مهرشهر، بلوار امام خمینی، رو به روی مصلی، خیابان بوستان، شرکت سهامی آب منطقه ای البرز
  • کدپستی : 3186717598
  • تلفن : 02635770000
  • فاکس : 33340270-026
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :