|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

طرح ملی داناب

داناب طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب)

با توجه به ضرورت اجرای طرحهای فرهنگی سازی و آموزشهای پایه در زمینه حفاظت از منابع آب کشور که از ملزومات مدیریت تقاضا در بخش آب کشور است و پیرو موافقت معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ، ضمن تأکید بر تکلیف مجمعی بودن طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) شرکت آب منطقه ای البرزبا ابلاغ دستور العمل اجرای طرح توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران و تنها چند ماه پس از تشکیل آن را  از اولویت های خود در استان تازه تشکیل یافته البرز قرار داد و در حالیکه هجوم جمعیت به این استان مخصوصاً شهر کرج شرایط خاصی را برای استان همجوار پایتخت بوجود آورده بود ما را بر آن داشت که با نگاهی جامع و مطالعه ای کامل و سرلوحه قرار دادن طرح ها و برنامه های وزارت نیرو طرح ملی دانش آموزی نجات آب را بعنوان یکی از سرفصل های اصلی خود قرار داده و با کمک دانش آموزان فرهنگسازی اصلاح الگوی مصرف آب و همچنین حفظ و حراست از منابع آبی را به مدارس برده و با روشی نو اهداف خود را که همانا اصلاح الگوی مصرف ، شناخت منابع آبی و حفظ و حراست از منابع آبی می باشد را  به خانواده ها بکشانیم طرح داناب با انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در سال 92 آغاز و در دو مرحله  با جامعه هدفی12000نفری کار خود را آغاز نموده و همچنان نیز به کمک خداوند متعال و همت همکاران آب منطقه ای البرز و در سال93 نیزدر حال اجرا است. این طرح با مطالعات صورت پذیرفته درآغاز سال تحصیلی سال 93 با عنوان طرح داناب با نام ((صد مدرسه)) انشااله ادامه خواهد یافت.

در اینجا به برخی از اقدامات صورت گرفته در این طرح در استان البرز می پردازیم.

 

در 29/1/92 تفاهم نامه ای فی مابین شرکت آب منطقه ای البرز و اداره کل آموزش و پرورش استان البرز به امضاء رسید در این تفاهم نامه آموزش جامعه هدف پنج هزار نفری دانش آموزان مقطعه متوسطه جدید نظام آموزش و پرورش در فاز اول پیش بینی گردیده و با توجه به برنامه ریزیهای کامل صورت پذیرفته و جلسات متعدد برگزار شده تنها یک روز پس از عقد تفاهم نامه طرح در سطح مدارس شهر کرج آغاز شد.

تصویر تفاهم نامه

 

اجرای طرح در سطح مدارس شهر کرج

همانگونه که اشاره شد طرح داناب در سال 93 نیز با برنامه ریزهای صورت پذیرفته در سطح مدارس شهر کرج و همچنین شهرستانهای استان البرز مانند هشتگرد ، نظر آباد و فردیس نیز اجراء شد. در این کلاسها که با کمک معلمین به عنوان ناجیان آب برگزار
می شد چالشهای پیش روی وزارت نیرو در بخش آب به دانش آموزان عزیز آموزش داده
می شد و با اهداء پکیج آموزشی آنها را نسبت به وضعیت منابع آبی آگاه می ساختیم .

 

با توجه آموزش های داده شده از دانش آموزان خواسته شد با ارسال آثاری ،ایدهای خود را در راستای رشد سطح آگاهی بخشی جامعه ارائه نمایند که دانش آموزان هم با تلاشی در خور ستایش با ارسال آثاری چون نقاشی ، مقاله ، رورنامه دیواری ، فیلم کوتاه و...ما را به ادامه راه امیدوار نمودند.

 

                                                          

         

 

اصحاب رسانه نیز با کمک شایان خود با انعکاس اخبار داناب ما را در این را یاری می نمودند.

 

 

              

 

شرکت آب منطقه ای البرز با استفاده از ایدهای نو و تجربیات بدست آمده با طرحی با نام (داناب صد مدرسه ) به استقبال سال تحصیلی 93-94 خواهد رفت امید است با همکاری شما عزیزان دانش آموز و آموزگاران دلسوزتان گامی مؤثر در راه حفظ و حراست از منابع آبی برداریم.

                                                

صدای پای داناب در شهرستانهای استان البرز شنیده شد

با آغاز طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) در استان البرز شرکت سهامی آب منطقه ای البرز این طرح را به شهرستانهای حوزه خود برد و با اجرای طرح در شهرها و شهرستانهای اشتهارد ، هشتگرد ، ساوجبلاغ و طالقان گستره ی اجرایی این طرح ملی و آگاهی بخش را افزایش داد . در این مرحله همکاران شرکت آب منطقه ای در امور تابعه بهمراه روابط عمومی شرکت با حضور در مدارس و اجرای کارگاه آموزشی و اهداء مستقیم بسته های آموزشی به دانش آموزان مقطع متوسطه آنها را با شرایط  حال حاضر منطقه خود و کشور آشنا نمود ند و همچنمین از دانش آموزان بعنوان ناجیان اصلی آب در کشور طلب یاری و همکاری در مدیریت منابع آبی داشتند .در پایان این کارگاهها تعدادی از دانش آموزان طی داوری بعمل آمده بعنوان ناجیان آب در مدارس و منطقه خود برگزیده شده و با اهداء جلیغه ناجی آب به ایشان ، به همه دانش آموزان و مسئولین آموزش و پرورش معرفی گردیدند. روابط عمومی شرکت آب منطقه ای البرز با برگزاری مسابقه ای در پایان این کارگاه ها از نفرات برتر با اهداء جوایزی از سوی مجری طرح تقدیر بعمل آورد.

 

منبع گزارش : مهدی عبدالرحیمی

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای البرز

 تاریخ ثبت :
  آخرین به روزرسانی :
 
 
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 18
  • بیشترین بازدید همزمان : 533
  • بازدید امروز : 10,925
  • بازدید دیروز : 26,026
  • کل بازدید : 7,482,618
  • آخرین به روزرسانی : 1402/12/28 10:20:00
  • شناسه IP شما : 3.235.42.157

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : البرز، کرج، مهرشهر، بلوار امام خمینی، رو به روی مصلی، خیابان بوستان، شرکت سهامی آب منطقه ای البرز
  • کدپستی : 3186717598
  • تلفن : 02635770000
  • فاکس : 33340270-026
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :