یکشنبه, 15 تیر 1399
 |  رنگ  |  + . -
ADA
بستن این پنجره
این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره
جهش تولید
کرونا
پویش
سد کرج
اندیشه
حدیث

معاونت برنامه­ریزی

  1. هماهنگی و ارتباط با دفاتر ستاد و شرکت مدیریت منابع آب ایران و دریافت اطلاعات، برنامه­های کلی، قوانین و مقررات،  مصوبات و دستورالعمل­های موضوعه در زمینه فعالیت­های حوزه برنامه­ریزی و بهبود مدیریت
  2. برنامه­ریزی و هماهنگی جهت استقرار و توسعه نرم­افزارهای کاربردی واحدها و سیستم­های اطلاعات مدیریت به منظور پشتیبانی تصمیم­گیری مدیریت عالی و مدیریت میانی، تهیه و تدوین گزارشات مدیریتی جهت ارائه به مراجع ذیصلاح درون­سازمانی و برون­سازمانی
  3. برنامه­ریزی و هماهنگی در اجرای امور خرید خدمات از بخش غیردولتی و استفاده از خدمات مشاورین ذیصلاح در طرح­های مطالعاتی و اجرایی در زمینه طرح­های تشکیلات و روش­ها، مطالعات اقتصادی طرح­های در حال بهره­برداری، سیستم­های آمار و انفورماتیک، نرم­افزار، سخت­افزار، شبکه و پشتیبانی امور مربوطه، سیستم­های مدیریت کیفیت و بهبود مدیریت و ایفای نقش کارفرمایی در امور فوق
  4. بررسی و تدوین اصلاحات پشتیبانی ساختار تشکیلاتی (کلان و تفصیلی) جهت ارائه به شرکت مادر و اخذ تأییدیه­های لازم
  5. نظارت بر اجرای دقیق ساختار تشکیلاتی (کلان و تفصیلی) ابلاغی از سوی شرکت مادر
  6. به­روزرسانی بانک اطلاعات ساختاری در درگاه تبادل اطلاعات پرتال شرکت مادر و ارائه گزارشات مربوط
  7. تدوین و به­روز نگهداشتن شرح وظایف و اختیارات، ساختار و تشکیلات تفصیلی و انجام تعدیل و اصلاحات ساختاری بر اساس سیاست­ها، برنامه­ها و دستورالعمل­های موضوعه و اختیارات اساسنامه­ای
  8. انجام اقدامات لازم در خصوص تجزیه و تحلیل سیستم­ها و روش­ها و تدوین فرآیندهای گردش عملیات به منظور حذف فعالیت­های موازی و زائد، ساده­سازی و بهبود بهره­وری در انجام فعالیت­ها
  9. برنامه­ریزی در استقرار و پیاده­سازی سیستم­های مدیریت کیفیت به منظور بهبود بهره­وری در انجام فعالیت­های طرح و جاری
  10.  برنامه­ریزی و هماهنگی جهت طراحی و استقرار سیستم­های سخت­افزاری و نرم­افزاری، استقرار و توسعه شبکه اطلاع­رسانی شرکت به منظور اطلاع­رسانی برون­سازمانی و درون­سازمانی و انجام پشتیبانی زمینه­های فوق
  11.  تدوین برنامه­های عملیاتی در بخش­های برنامه­ریزی، تشکیلات، بهبود مدیریت و تدوین اهداف و سیاست­های قابل دسترسی در بخش­های فوق
  12.  برگزاری کمیسیون­های تحول اداری به صورت دوره­ای و مستمر و اهتمام به اجرای مصوبات مربوط
  13.  برنامه­ریزی، هماهنگی و نظارت بر شناسایی روش­های تأمین منابع درآمدزایی و تجهیز منابع مالی غیردولتی اعم از منابع مالی داخلی و خارجی، اوراق مشارکت و ...
  14.  برنامه­ریزی و هماهنگی در تعیین میزان تقاضا و تخصیص آب در بخش­های صنعت، شرب و کشاورزی با توجه به محدودیت­ها و منابع موجود
  15.  برنامه­ریزی و هماهنگی در تهیه و تنظیم، تخصیص و ارزیابی بودجه شرکت و تهیه و تنظیم گزارشات بودجه­ای
  16.  برنامه­ریزی، نظارت و هماهنگی در تخصیص آب برای متقاضیان بهره­برداری از منابع آبی در راستای مدیریت منابع آبی حوزه مورد عمل
  17.  برنامه­ریزی، تعیین، تکمیل و به هنگام نمودن قیمت تمام شده آب در طرح­های عمرانی و انجام تحلیل­ها و برآوردها، تعرفه­ها و ارزش­های اقتصادی و شاخص­های ارزیابی در بخش آب با هماهنگی حوزه­های مربوط به منظور استفاده بهینه از
    سرمایه­گذاری­های انجام شده و تهیه گزارشات لازم
  18.  برنامه­ریزی و همکاری در تدوین برنامه عملیاتی واحدهای سازمانی و ارزیابی برنامه­ها در فعالیت­های طرح و جاری و ارزیابی پیشرفت برنامه­ها با هماهنگی حوزه­های مربوط
  19.  برنامه­ریزی و انجام مطالعات و بررسی­های مناببع آب و خاک با استفاده از سیستم­های اطلاعات جغرافیایی و سنجش از راه دور به منظور پشتیبانی سطوح مختلف برنامه­ریزی و مدیریت منابع آب و ایجاد و استقرار پایگاه داده­ای جامع منابع آب در محیط GIS
  20.  بررسی، شناسایی و تعیین عناوین پژوهش­های مورد نیاز، در راستای تحقق اهداف شرکت و برنامه­ریزی­های لازم جهت اجرا و پیاده­سازی طرح­های تحقیقاتی مورد تأیید

 

1-4- مدیریت برنامه­ریزی و بررسی­های اقتصادی

  1. مشارکت در تهیه و تدوین برنامه­های کوتاه­مدت، میان­مدت و بلندمدت آب
  2. هماهنگی و ایجاد ارتباط با دفاتر ذیربط ستاد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و دریافت اطلاعات، برنامه­های کلی، قوانین و مقررات، مصوبات و دستورالعمل­های موضوعه در زمینه فعالیت­های مدیریت برنامه­ریزی آب
  3. برنامه­ریزی و انجام اقدامات لازم در خصوص استقرار سیستم اطلاعاتی مورد نیاز برای ارزیابی منابع و مصارف آب در حوزه­ها و محدوده­های مطالعاتی، تخصیص بودجه و اعتبارات و سایر فعالیت­های مرتبط
  4. برنامه­ریزی و انجام مطالعات و براوردهای منابع و مصارف به منظور شناخت کمبودها و محدودیت­ها و ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم
  5. بررسی و نظارت بر تعیین میزان عرضه و تقاضای آب، جمع­آوری، پردازش و استخراج اطلاعات لازم به منظور تصمیم­گیری­های سطوح مدیریت میانی و مدیریت عالی شرکت
  6. بررسی­های لازم در خصوص مدیریت تقاضا و جمع­آوری و پردازش داده­های مربوط به پتانسیل­های موجود به منظور
    برنامه­ریزی و پاسخگویی به نیاز بخش­های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی
  7. برنامه­ریزی، تهیه و تنظیم بودجه عملیاتی، سرمایه­ای و جاری شرکت و انجام ارزیابی عملکرد برنامه مالی شرکت در
    فعالیت­های طرح و جاری
  8. تهیه و تنظیم بودجه سالانه شرکت و انجام اقدامات لازم تا اخذ مصوبه مجمع عمومی در خصوص تصویب بودجه پیشنهادی و بودجه اصلاحی و اعلام نتایج به واحدها
  9. تهیه و تدوین برنامه­های مصوب عملیاتی با همکاری مدیران سطوح میانی و راشد شرکت تخت کمیته برنامه­ریزی آب و ابلاغ مصوبات به واحدهای ذیربط و انجام پیگیر­های لازم
  10.  برنامه­ریزی و انجام اقدامات لازم در خصوص تأمین منابع مالی و اعمال مدیریت مؤثر در خصیص بودجه و ارائه رهنمودهای لازم در روند تخصیص به طرح­ها و برنامه­های جاری
  11.  برنامه­ریزی و اعمال سیاست­ها و برنامه­های بخش آب همگام با برنامه­های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، براساس برنامه­ها و سیاست­های ابلاغ شده از ستاد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران بر حسب مورد
  12.  برنامه­ریزی و انجام مطالعات اقتصادی طرح­های توسعه منابع آب و بازده اقتصادی طرح­ها و برنامه­های مصوب به منظور افزایش
  13.  برنامه­ریزی، هماهنگی، تکمیل و به هنگام نمودن قیمت تمام شده آب، تعرفه­ها و ارزش اقتصادی آب و شاخص­های اقتصادی کلیه طرح­های مطالعاتی و سنجش و ارزیابی آنها در یک سیستم یکپارچه و نظام­دار اولویت­بندی شده
  14.  برنامه­ریزی و هماهنگی انجام فعالیت­های مطالعاتی در پروژههای تأمین آب، نیازهای مختلف کشاورزی و صنعتی و شهری در قالب اولویت­های برنامه­های توسعه اقتصادی و اجتماعی
  15.  برنامه­ریزی و هماهنگی لازم در انجام مطالعات و بررسی­های منابع آب و خاک با استفاده از سیستم­های اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور به منظور پشتیبانی سطوح مختلف برنامه­ریزی و مدیریت منابع آب
  16.  شرکت در جلسات کمیته برنامه­ریزی شرکت و اظهارنظر در مورد برنامه­های مطروحه و همکاری با واحدهای شرکت و راهنمایی آنها در تنظیم برنامه­های مورد نظر
  17.  شرکت در کمیته­ها و کارگروه­های موقت و دائم و ارائه گزارشات مرتبط و مورد نیاز در زمینه فعالیت­های واحد
  18.  بررسی عملکرد برنامه­ها و طرح­های اجرا شده و مقایسه اهداف کمی و کیفی پیش­بینی شده، ارزشیابی عملیات فعالیت­های عمرانی و جاری
  19.  برنامه­ریزی و نظارت در تهیه و تدوین فرآیندهای گردش عملیات و روش­های اجرایی و نظارت بر حسن اجرای آن
  20.  بررسی و شناسایی روش­های تأمین و تجهیز منابع مالی
  21.  برنامه­ریزی، نظارت و همانگی در تخصیص آب برای متقاضیان بهره­برداری از منابع آبی در راستای مدیریت منابع آبی حوزه مورد عمل
  22.  همکاری در تهیه سیمای طرح و ارسال به بانک کشاورزی با هماهنگی مجریان طرح و مهندسین مشاور و مسئولین ذیربط و انجام پیگیری­های لازم تا تصویب نهایی طرح
  23.  نظارت و اعلام نظر در مورد نحوه بررسی و ارزیابی اولیه زمینه­های سرمایه­گذاری و مشارکت مردمی در طرح­های استانی و ملی و انعقاد قرارداد بانکی با ذینفعان
  24.  برنامه­ریزی و نظارت بر انجام امور تشکیل و تکمیل پرونده­های بانکی طرح­ها و تکمیل مدارک مورد نیاز بانک عامل
  25.  هماهنگی و پیگیری لازم در ایجاد تشکل­های مردمی (تعاونی­های آب­بران) همکاری لازم با اداره کل تعاون و سازمان جهاد کشاورزی استان در این خصوص
  26.  بررسی­های اجتماعی در منطقه برای شناسایی کشاورزان متقاضی در سرمایه­گذاری و معرفی مناطق مناسب جهت اجرای طرح
  27.  احصاء، بازنگری و اصلاح فرآیندهای انجام کار به طور مستمر
  28.  بررسی، پایش و اقدام به موضوعات مرتبط در مصوبات سفرهای مقامات کشوری

2-4- مدیریت فن­آوری اطلاعات و توسعه مدیریت

  1. هماهنگی و ایجاد ارتباط با دفاتر ذیربط ستاد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران جهت پیگیری دریافت اطلاعات،  برنامه­های کلی، قوانین و مقررات، مصوبات و دستورالعمل­های موضوعه در زمینه فعالیت­های مدیریت
  2. برنامه­ریزی و نظارت در تهیه و تدوین دستورالعمل­ها و روش­های اجرایی در چارچوب قوانین و مقررات و آئین­نامه­های موضوعه و طرح و تصویب در هیأت مدیره و اجرای مصوبات مربوط
  3. همکاری با ستاد در زمینه تهیه و تدوین نظام­نامه­ها و دستورالعمل­ها و اصلاح و بازنگری مبانی مربوطه
  4. برنامه­ریزی و هماهنگی لازم با واحدهای سازمانی در تعدیل و اصلاحات ساختاری بر اساس سیاست­ها، برنامه­ها،
    دستورالعمل­های موضوعه، نظام­نامه تدوین تشکیلات شرکت­ها ابلاغی از شرکت مادر و اختیارات اساسنامه­ای و تهیه گزارشات تشکیلاتی
  5. برنامه­ریزی و هماهنگی لازم با واحدهای سازمانی در تدوین و به­روز نگهداشتن ساختار سازمانی، تشکیلات تفصیلی و شرح وظایف
  6. اعلام نظر بر تهیه و تنظیم پیشنهاد اصلاخات ساختاری سایر واحدها
  7. اعلام نظر و همکاری با واحد بازرسی و مدیریت عملکرد در انتخاب الگوی مناسب خودارزیابی
  8. هدایت و راهبری فعالیت­های تحقیقاتی به منظور دستیابی به بهره­وری فعالیت­ها و اصلاح روش­های مورد عمل
  9. برنامه­ریزی و نظارت بر استقرار سیستم مدیریت کیفیت به منظور بهره­وری در انجام فعالیت­ها
  10.  جمع­آوری، تهیه و تدوین فرآیندهای گردش عملیات در وضعیت موجود و شناخت، تجزینه و تحلیل فعالیت­ها و به منظور حذف روش­ها و مراحل زائد و دوباره کاری­ها با همکاری واحدها و گروه­های ذیربط
  11.  بررسی لازم در زمینه تجزیه و تحلیل و اصلاح فرم­ها با همکاری واحدهای پیشنهاد دهنده و نظارت بر مطالعات و تحقیقات اصلاح جا و مکان به منظور دستیابی به حداکثر بهره­وری
  12.  هماهنگی و مدیریت تهیه و تدوین نظام­های مرتبط با بهره­وری و ترویج و اشاعه فرهنگ مدیریت مشارکتی و نظارت بر انتقال ابزارهای نوین مدیریتی به شرکت
  13.  انجام اقدامات لازم در خصوص پیاده­سازی برنامه­های جامع تحویل اداری و پیگیری برگزاری جلسات کمیسیون تحویل اداری به صورت دوره­ای و مستمر و اجرای مصوبات مربوط
  14.  ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در رابطه با مصوبات کمیسیون­های توسعه مدیریت به طور دوره­ای به مدیریت مرتبط در شرکت مادر
  15.  هدایت و راهبری کمیته­ها و کارگروه­های مرتبط با فعالیت­های فن­آوری اطلاعات، تحویل اداری، بهره­وری، نظام مدیریت کیفیت، نظام پیشنهادات و نظارت بر اجرای مصوبات و ارائه گزارشات مربوط
  16.  تدوین نظام اطلاعاتی شرکت و استقرار و بهبود مستمر آن بر اساس نیازهای فعلی و آتی شرکت جهت تصمیم­گیری مدیریت عالی و میانی شرکت
  17.  احصاء، بازنگری و جمع­بندی و اصلاح فرآیندهای انجام کار شرکت و ارائه گزارشات لازم به شرکت مدیریت منابع آب ایران
  18.  برنامه­ریزی و نظارت در خرید خدمات فن­آوری اطلاعات از بخش غیردولتی و استفاده از خدمات مشاورین ذیصلاح در زمینه­های مرتبط
  19.  برنامه­ریزی، هماهنگی و اقدام به اجرای پروژه­های ایجاد و استقرار سیستم­های اطلاعات مدیریت MIS در شرکت
  20.  اجرای دستورالعمل­ها، بخشنامه­ها، مصوبات و سایر مواد قانونی مرتبط از مراجع بالادستی در حوزه­های فن­آوری اطلاعات (IT) و نظارت بر حسن اجرای مصوبات مذکور در شرکت
  21.  طراحی، پیاده­سازی و ارائه خدمات و پشتیبانی نرم­افزاری و سخت­افزاری مورد نیاز واحدهای سازمانی شرکت و واحدهای منابع آب شهرستانی
  22.  ارائه آموزش لازم به کارکنان شرکت در خصوص استفاده از شبکه­های رایانه­ای مورد نیاز واحدهای سازمانی شرکت و واحدهای منابع آب شهرستانی
  23.  آموزش، توسعه و اشاعه فرهنگ استفاده از فن­آوری اطلاعات در شرکت
  24.  برنامه­ریزی و تدوین سند چشم­انداز و نقشه راه حوزه فن­آوری اطلاعات و GIS مبتنی بر استانداردها و الزامات حاکمیت فن­آوری اطلاعات
  25.  ایجاد و استقرار پایگاه داده­ای جامع منابع آب در محیط GIS و تدوین برنامه­های میان­مدت و کوتاه­مدت توسعه و کاربرد سنجش از در (RS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی در شرکت
  26.  بررسی نیازهای آموزشی در زمینه RS و GIS و نظارت بر اجرای برنامه­های آموزشی جهت ارتقاء سطح دانش و مهارت­های کارکنان شرکت با همکاری واحد آموزش شرکت
  27.  تهیه و تدوین دستورالعمل­های اجرایی به­روزرسانی، بکارگیری و استفاده صحیح از برنامه­های کاربردی، سخت­افزارها و بانک­های اطلاعاتی
  28.  برآورد و هماهنگی لازم در خصوص تأمین منابع مالی لازم جهت اجرای طرح­های فن­آوری اطلاعات در سطح شرکت
  29.  طراحی و پیاده­سازی استانداردهای امنیت اطلاعات
  30.  ایجاد و راه­اندازی و به­روز نگهداشتن وب سایت شرکت
  31.  ارتباط و هماهنگی با واحدهای سازمانی شرکت در ایجاد تسهیلات لازم برای نقل و انتقال داده­ها
  32.  همکاری با سایر واحدها در زمینه ایجاد زیرساخت­ها و دسترسی­های مورد نیاز جهت بارگزاری اطلاعات بر روی سامانه­های مرتبط
  33.  اجرای ضوابط امنیتی مرتبط با حوزه­های فن­آوری، ارتباطات و آمار و نظارت بر اجرای دقیق آن

3-4- مدیریت درآمدزایی و تجهیز منابع مالی

  1. شناسایی و طبقه­بندی منابع مالی اعم از عملیاتی و غیرعملیاتی
  2. ارائه راهکارهای تأمین و تجهیز منابع مالی پروژه­های اجرایی شرکت با در نظر گرفتن توجیهات فنی و اقتصادی
  3. برنامه­ریزی و ارائه راهکارهای فرآیندی مناسب جهت کسب درامد با رویکرد کاهش زمان وصول، مدیریت تجمیع و طبقه­بندی قراردادهای درآمدی- هزینه­ای شرکت
  4. تعیین حدود اختیارات و مسئولیت­های مدیریت و ادارات شهرستان
  5. برنامه­ریزی و مدیریت وصول مطالبات
  6. آسیب­شناسی عدم بهره­برداری مناسب از فرصت­های مناع مالی و الزام بر رعایت قوانین، آئین­نامه­ها، دستورالعمل­ها و
    بخشنامه­های مربوط
  7. برنامه­ریزی جهت استفاده از حداکثر ظرفیت­های قانونی اخذ تسهیلات به دو روش قرض­الحسنه و یا سرمایه­گذاری­های بلندمدت
  8. ظرفیت­سازی مناسب جهت سرمایه­گذاری مستقیم با در نظر گرفتن منابع شرکت
  9. بررسی مشکلات اجرایی ظرفیت­های قانونی و ارائه پیشنهاد لازم با توجه به شرایط منطقه­ای
  10.  تنظیم روابط بانک­ها با متقاضیان سرمایه­گذاری بر اساس قوانین و مقررات مربوط
  11.  بررسی وضعیت موجود جذب منابع مالی داخلی و خارجی و ارائه راهکار و پیشنهادات جهت رفع مشکلات